leg med snor
Fra : Marlene

Dato : 17-06-04 18:44

Hej.

Da jeg var barn legede vi meget med en snor, som var bundet sammen, vi så
tog om hænderne, og derefter kunne lave mønstre med, kuvert, flag, tårn osv.
man kunne også tage snoren af hinanden. Ved ikke hvordan jeg skal forklare
det.
I dag kom min søn hjem fra fritter, og der havde de leget med snor og lært
at lave en kuvert, et flag og tage det fra hinanden, men jeg kunne huske man
også kunne lave et tårn, men hvordan lige.
Findes der en bog om det??? Kan nogle hjælpe??? Hvad hedder denne "leg"
Hjælp søges.

Hilsen

Marlene

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-06-04 18:59

"Marlene" <marnel@mail.tele.dk> writes:

> [...]
> også kunne lave et tårn, men hvordan lige.
> Findes der en bog om det??? Kan nogle hjælpe??? Hvad hedder denne "leg"

Åh ja, det kan jeg også huske. Og jeg ved at der er en bog med tricks,
fordi vi havde sådan en da jeg var lille.

En søgning på bibliotek.dk giver flere resultater, så det er bare med
at bestille. En er skrevet af Viggo Møller Lassen og står under
faglitteratur 79.3, det er vist den vi havde som børn.

God fornøjelse.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 17-06-04 19:15

Thu, 17 Jun 2004 19:43:35 +0200, skrev "Marlene" <marnel@mail.tele.dk>
i dk.fritid:

> [...]
>også kunne lave et tårn, men hvordan lige.
>Findes der en bog om det??? Kan nogle hjælpe??? Hvad hedder denne "leg"

Såvidt jeg husker kaldte vi det bare for "snoreleg" eller "leg med
snor". Prøv at gå ind på http://bibliotek.dk/ og skriv ordene "snor"
og "leg" i fritekst-søgefeltet - så kommer der en stribe bøger frem.

Så vidt jeg husker går nogle af motiverne igen, når man "hopper i
elastik" - hvis der ellers er nogen i dag, der kan huske hvordan man
gjorde det

Under min søgning på google.dk faldt jeg iøvrigt over følgende "kit",
der tilsyneladende rummer både snoreleg og elastik-hop !!
http://shopping.ofir.dk/shopping/product.asp?ButiksID=195&varenr=1578

--
mvh Gitte Sørensen news@gydda.dk

Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk

Fra : Marlene

Dato : 17-06-04 21:04

> [...]
>
> Under min søgning på google.dk faldt jeg iøvrigt over følgende "kit",
> der tilsyneladende rummer både snoreleg og elastik-hop !!

Tak for tippet, har straks bestilt bogen, har også en datter, så mon ikke
vi skal hoppe i elastik, gjorde det selv meget som barn.

Har også været inde og bestille bøger på biblioteket.

Tak for hjælpen.

Mange hilsner

Marlene

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 30-06-04 01:38

Marlene skrev:

> [...]
> man også kunne lave et tårn, men hvordan lige.
> Findes der en bog om det??? Kan nogle hjælpe??? Hvad hedder denne "leg"

På engelsk hedder den cat's cradle:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cat%27s_cradle_%28string_game%29

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-07-04 10:53

Niels Elgaard Larsen skrev:
> På engelsk hedder den cat's cradle:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Cat%27s_cradle_%28string_game%29

Og her er et link, hvor man kan se snorelegen "step-by-step":
<
http://www.ifyoulovetoread.com/book/chten_cats.htm

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Toby Micklethwait

Dato : 02-07-04 00:47

In article <SXnEc.19982$Vf.1088412@news000.worldonline.dk>,
Niels Elgaard Larsen <elgaard@agol.dk> writes
>På engelsk hedder den cat's cradle:
Yes, I can confirm that ---- and we used to play cat's cradle when we
were children in England in about 1945-55. Men uden boeger!
Regards
Toby.

--
Toby Micklethwait www.tobs.org tel:01932-873557 Mobile 07941628693