Dele lydkort via netværk?
Fra : Per Olsen

Dato : 17-06-04 16:54

Hej NG

Er det muligt at dele sit lydkort via netværk? Hvis ja hvordan?
OS: windows XP

--

Med Venlig Hilsen
Per Olsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-06-04 19:11

"Per Olsen" <perolsen@rudekuvert.dk> wrote:

>Er det muligt at dele sit lydkort via netværk? Hvis ja hvordan?
>OS: windows XP

Hva' er det helt præcis du vil opnå med at dele lydkortet via netværk - prøv at beskrive lidt nærmere...

<mlr>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-06-04 20:24

On Thu, 17 Jun 2004 17:53:40 +0200, "Per Olsen"
<perolsen@rudekuvert.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Er det muligt at dele sit lydkort via netværk? Hvis ja hvordan?
>OS: windows XP

Hvad er det du har tænkt dig? Man kan da ikke dele et lydkort over
nettet, i så faldkan jeg ikke helt se hvad du vil????

Fra : Carsten Christiansen

Dato : 17-06-04 21:44

"Per Olsen" <perolsen@rudekuvert.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Er det muligt at dele sit lydkort via netværk? Hvis ja hvordan?
> [...]
Det er muligt at bruge et Remote Control Program til bl.a. at dele lyden fra
en bestemt computer ud til andre computere, men hvis det kun er lyden der
skal deles er dette nok en dyr løsning.

Mvh Carsten

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 19-06-04 20:05

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Carsten Christiansen"
<casseFJERNES@pc.dk> mumbled in
> [...]
> dele lyden fra en bestemt computer ud til andre computere, men
> hvis det kun er lyden der skal deles er dette nok en dyr løsning.

Og der ryger en del båndbredde i (intra)nettet på at overfører
lyden.

Hvis de 2 computere står ved siden af hinanden er en meget
billigere og nemmere løsning at købe et højtalersæt med to
indgange.

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-06-04 10:28

Per Olsen skrev:

> Er det muligt at dele sit lydkort via netværk? Hvis ja hvordan?

Med Linux

Linux (og sikkert også andre Unix-lignende OS'er) kan sende lyd til en
vilkårlig IP-adresse.

Jesper G. Poulsen