Anbefaling
Fra : Iceage

Dato : 17-06-04 15:47

Hejza jeg har de sidste par dage hørt om fiskeforhandler som har solgt syge
fisk og vil derfor høre jeg efter hvor ligger der en fiske foretning som du
kan sige god for i nårheden af aalborg eller om egn års er også oki det er
fjerritslev. det er det område jeg havde tænkt på først men jeg er åben over
for at høre hvad i mener er bedst.

Mvh Iceage

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 17-06-04 17:18

Hvis du vil køre til Aalborg er Calles Dyrerige og Carstens Dyrehandel to
gode forretninger... dog vil jeg personligt mene, at Carsten giver en bedre
betjening end Calle - men det er selvfølgelig op til den enkelte!

M.

Fra : Iceage

Dato : 17-06-04 20:34

Calle er den ene af dem jeg har hørt meget om men hensyn til sygefisk men
det er ikke noget jeg selv har set noget til, men der er jo ikke andet ind
at prøve sig frem det er bare ikke sjovt hvis alle de fisk man har bliver
syge.

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-06-04 17:21

> [...]
> fjerritslev. det er det område jeg havde tænkt på først men jeg er åben

Der findes ikke en akvarieforhandler, der 100 % KAN sælge sunde fisk. Det er
umuligt.
Nogle er vildtfangede, evt bedøvede eller sultede under transporten, andre
kommer fra især fjernøstlige opdrættere, der benytter diverse antibiotica
som evt. slår evt. sygdomme ned, men ikke fjerner dem, evt. gør
microorganismerne resistente.
Og der findes ikke ret mange akvarister, der kan (gider sætte sig ind i
hvordan man kan) rette op på svækkede fisk.........
Så man må også gribe til egen barm. ( Der er stadigt dem, der tror at man
kan have 5 voksne scalare i 100 L uden at skifte vand)
Når det er sagt - så - naturligvis er der forskel på forhandlerne - nogle
satser på at lange over disken mod kontanter - andre prøver på at skabe sig
et renomme for kvalitet i den udstrækning det er praktisk muligt..
Du må gøre dine erfaringer, og frem for alt LÆRE
MVH
Ole

---

Fra : D19SakaPOPPE

Dato : 17-06-04 18:59

jeg kan varmt anbefale akvarie kælderen
har handlet der mange gange.. de er billige, og flinke at snakke med, og har
styr på deres fisk..

--
Dennis
Randers

Fra : Iceage

Dato : 17-06-04 20:32

Hvor ligger akvari kælderen......?

Fra : Thomas

Dato : 18-06-04 13:02

> Hvor ligger akvari kælderen......?

Kastedvej 11... www.akvariekaelderen-aalborg.dk

mvh. Thomas

Fra : Jan F.

Dato : 19-06-04 17:53

> [...]
> jeg kan varmt anbefale akvarie kælderen
> har handlet der mange gange.. de er billige, og flinke at snakke med, og

...men de har ikke styr på deres hjemmeside - i følge den handler de også med
fule og indsekter

--

Jan F.

Fra : Iceage

Dato : 19-06-04 19:29

ja deres side ´den er ikk helt som den burde da der ikke kan ses noget
information på den.