Træpiller i kattebakken ?
Fra : Ukendt

Dato : 17-06-04 12:32

Er der nogen herinde, der har erfaringer med træpiller ( ved ikke hvad i
ellers kalder dem ), til brug i kattebakken.
Jeg har god erfaringer med træpiller til kaniner og marsvin, men er det til,
at rense en kattebakke med træpiller ?

Vil gerne lige høre jeres mening om træpillerne, inden vi køber Extreme
Classic, som er mit favoritmærke, inde for kattegrus.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jytte

Dato : 17-06-04 12:55

Buffy wrote:
> [...]
>
> Vil gerne lige høre jeres mening om træpillerne, inden vi køber
> Extreme Classic, som er mit favoritmærke, inde for kattegrus.

Vi bruger altid træpiller i kattebakkerne. Det lugter ikke og er nemt at
skifte. Det er også billigt 30kr for 15kg. Jeg bruger vel en sæk om måneden
til mine 6 indekatte.
Men den største fordel er at man kan hælde det brugte i kompostbunken, det
bliver til jord. Klumpegrus bliver ved med at være klumpegrus.

Hilsen
Jytte

Fra : Battlefield´s

Dato : 17-06-04 12:59

$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Hej
Vi bruger også træpiller til vore 9 siamesere, jeg synes det er ret godt til
at tage lugten selv af en fertil hankat. Men hvis man spørger kattene, tror
jeg nok de hellere ville have grus. Vi har en lille killingebakke med alm.
kattegrus og den er i hvert fald populær, men de bruger dog også
træpillerne.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Charlotte A.

Dato : 21-06-04 14:16

Hejsa

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i

> [...]
> Men den største fordel er at man kan hælde det brugte i kompostbunken, det
> bliver til jord. Klumpegrus bliver ved med at være klumpegrus.

Det lyder som en god idé med de træpiller, det tiltaler mig da i hvert fald
nok til at jeg kunne tænke mig at prøve det.
Hvor får man fat i sådan noget henne???

--
KH
Charlotte A

Fra : Jytte

Dato : 21-06-04 14:48

Charlotte A. wrote:
> [...]
>
> Det lyder som en god idé med de træpiller, det tiltaler mig da i
> hvert fald nok til at jeg kunne tænke mig at prøve det.

Vi køber dem hos Lundemøllen , Fuglebjerglundvej 7, 4250 Fuglebjerg tlf.
20259048
Men de kan fåes mange steder. De bruges normalt til at fyre med, men de små
er bedst.

Hilsen
Jytte

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 17-06-04 13:16

Jeg prøvede dem på et tidspunkt men kattene gik i strejke
de er også vant til det fine grus og de større træpiller
var ikke noget for deres "sarte små poter"

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Battlefield´s

Dato : 17-06-04 13:20

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de er også vant til det fine grus og de større træpiller
> var ikke noget for deres "sarte små poter"

Hej
Nej, det kræver nok lidt tilvænning, men vi startede med at bruge træpiller
fordi vi fik en kat fra Norge og deroppe tror jeg, det er mere alm. at bruge
træpiller, så det var katten vant til.
Hilsen Vibeke
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"
> Mahatma Ghandi

---

Fra : anja rasmussen

Dato : 17-06-04 18:42

> [...]
>
> Vil gerne lige høre jeres mening om træpillerne, inden vi køber Extreme
> Classic, som er mit favoritmærke, inde for kattegrus.

Hej
Jeg har prøvet træpiller i kattebakken, fordi nogle bekendte brugte og
synes det var godt og billigt......men ak min ene kat (som på det
tidspunkt var enekat) kunne ikke fordrage træpiller i bakken.....hun
brugte bakken en eneste gang og gik derefter over til at bruge
brusekabinen....
Jeg har efterfølgende læst at nogle katte ikke kan lide træpiller fordi
de giver en fornemmelse af at kattene ruller, når de træder på dem...om
det passer ved jeg ikke men min kat ville ikke bruge det!!!!

Anja

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-04 19:07

"anja rasmussen" <anjaras44KATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har efterfølgende læst at nogle katte ikke kan lide træpiller fordi
> de giver en fornemmelse af at kattene ruller, når de træder på dem...om
> det passer ved jeg ikke men min kat ville ikke bruge det!!!!

Tak for alle jeres tilbagemeldinger.
Vi prøver med begge dele, så må vi se, hvad kattene foretrækker.

Jeg kan sagtens forestille mig, at kattene får den "rullende" fornemmelse,
som du beskriver Anja.
Jeg har tit selv tænkt på, om det var behageligt for vores dyr, at gå rundt
i træpiller, men det holder altså rent og tørt i længere tid, i et lille
bur, både i forhold til savsmuld og kattegrus.
Nu har vores kaniner og marsvin fået sig en boks, så der strør vi med
savsmuld og halm.

Vi skal først kigge på killinger på lørdag...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 12:27

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for alle jeres tilbagemeldinger.
> Vi prøver med begge dele, så må vi se, hvad kattene foretrækker.

Vi har opgivet på træpillerne og er gået over til EC.
Det kan være vi prøver igen med træpillerne, når killingerne er blevet
ældre, men indtil videre virker det ikke som om, at de gider, at benytte
dem.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Lyrik

Dato : 21-06-04 13:59

> [...]
> de giver en fornemmelse af at kattene ruller, når de træder på dem...om
> det passer ved jeg ikke men min kat ville ikke bruge det!!!!
Vi er lykkelige for træpiller. Det er rent og lugtfrit-Jeg
gentager-lugtfrit!
Da vi brugte Molér fik min kat hosteanfald af at indånde støvet!
Vi foretrækker træpiller. Katten er glad for det. So are we!

Hilsen
Jens