Fluebinding for begyndere
Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 04-05-01 20:39

Hej,

Hvordan kommer jeg lettest i gang med fluebinderiet? Hvilke bøger kan det
anbefales at læse?

Mvh.

--
Martin N. Rasmussen
Netikette? Find forklaringen på http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : Lars A

Dato : 05-05-01 11:11

Hej Martin

Jeg vil anbefale, at du går en tur på biblioteket. Der findes flere gode
bøger om emnet.

Hilsen Lars

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 05-05-01 12:54

"Martin Nystrup Rasmussen" <netfiskeren@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:kHDI6.7301$T22.513746@news010.worldonline.dk...

> Hvordan kommer jeg lettest i gang med fluebinderiet? Hvilke bøger kan det
> anbefales at læse?

Mange lystfiskerforeninger holder har klubaftnener, hvor man binder fluer
evt. under vejledning af en instruktør. Hvis du gerne vil lære ved
eksemplets magt, kan du jo undersøge, om der er en klub i nærheden af dig
der binder fluer.
Du kunne jo prøve at spørge i denne NG.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Henric Blomqvist

Dato : 05-05-01 13:26

Boken överst på denna sida har jag hört skall vara mycket bra.
http://www.capricorn.se/bok4.html
/H

Fra : Claus

Dato : 06-05-01 12:08

Se på følgende links:

http://www.globalflyfisher.com/

http://www.flyfishing-illustrated.com/

begge har forklaringer på fluebibding og trin for trin illustrationer.

Du kan også se på opasias fluesektion under
www.opasia.dk/sportsfiskeri/fluebinding/

Derudover kan jeg stærkt anbefale Poul Jorgensen's bog Laksefluer, som
beskriver hvordan man laver klassiske laksefluer.
Ikke fordi du nødvendigvis skal binde disse, men fordi den indeholder
en mængde gode tip om teknikker.
Findes på de fleste biblioteker.

M.v.h.
Claus

Fri, 4 May 2001 21:39:06 +0200, skrev "Martin Nystrup Rasmussen"