Forespørgsel i Microsoft Query ned i M SQL
Fra : Michael

Dato : 17-06-04 09:45

Hej Gruppe
Jeg er i gang med at lave en Query, ned i en Microsoft SQL hvor jeg rigtigt
godt kunne tænke mig at et af kriterierne på et felt skulle være
< dags dato - 4 .

Er det noget man kan, og er der evt en venlig sjæl der kan hjæpe med dette.

Mvh & på forhånd tak for evt. svar
Michael

Fra : Chrisser

Dato : 17-06-04 10:09

Michael wrote:
> Hej Gruppe
> Jeg er i gang med at lave en Query, ned i en Microsoft SQL hvor jeg
> rigtigt godt kunne tænke mig at et af kriterierne på et felt skulle
> være < dags dato - 4 .

du mener dags dato minus 4 dage ?
Jeg ved egentlig ikke om funktionen dateadd kan fratrække, men prøv:

felt < dateadd("dd", -4, getdate())

ellers kan du måske strikke noget sammen med datediff....

Mvh
Chrisser

Fra : Michael

Dato : 17-06-04 10:29

"Chrisser" <invalid@invalid.invalid> wrote in news:40d15f73$0$23867
$14726298@news.sunsite.dk:

> < dateadd("dd", -4, getdate())

Hej Chrisser
1000 tak for svaret,.
Jeg kender intet til syntakser i forbindelse med sql-forspørgsler og når
jeg laver en copy and past så kommer der syntaksfejl på feltet.

Er det noget du kan hjælpe mig med.

Mvh
Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-06-04 11:20

Michael skrev:

> Jeg kender intet til syntakser i forbindelse med
> sql-forspørgsler og når jeg laver en copy and past så kommer
> der syntaksfejl på feltet.

Der skal ikke anførselstegn om første parameter:

   dateadd(dd, -4, getdate())
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Chrisser

Dato : 17-06-04 11:31

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Der skal ikke anførselstegn om første parameter:
>
> dateadd(dd, -4, getdate())

Det går nu også ganske godt i min queryanalyzer - men det går også godt
uden - hvilket faktisk er lettere hvis man skal sammensætte sql'en i asp

Chrisser

Fra : N/A

Dato : 18-06-04 13:26

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-06-04 13:26

"Michael" wrote

> Tak for hjælpen, men jeg får stadigvæk syntaksfejl, er det mig eller ??

En ting jeg tænkte på
ER det et must at køre igennem MQ?
Jeg har en mistanke om at den ikke understøtter alle features af T-SQL

> Se evt. vedhæftningen hvor der er et screendumb.

Tsk tsk
Som udgangspunkt er det en skidt ide at uploade binære filer til en
nyhedsgruppe
Nogle servere filtrerer det vedhæftede fra andre dumper hele indlægget

Smid filen i dk.binaer med en passende overskrift og henvis til denne i dit
indlæg en anden gang
Alternativt kan du bruge en af de mange webtjenester der findes eller brug
dit eget webspace

- Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-06-04 12:50

Chrisser skrev:

> Det går nu også ganske godt i min queryanalyzer

Lidt mærkeligt - men de dobbelte anførselstegn er jo netop ikke
anførselstegn i sql-regi. Hvis man vil angive at "dd" er en tekst,
skal man skrive 'dd' - fx: dateadd('dd', -4, getdate()) - og det
kan parseren ikke forstå.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-06-04 21:53

"Michael" wrote

> Jeg er i gang med at lave en Query, ned i en Microsoft SQL hvor jeg
rigtigt
> godt kunne tænke mig at et af kriterierne på et felt skulle være
> < dags dato - 4 .

Datediff(dd, myfield, getdate()) > 4

- Peter