Hjælp til at finde det billigste abb til m~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-06-04 09:02

Kære NG

Da jeg kan flygte væk fra M1 den 15/9 går jeg allerede og overvejer hvem
jeg skal skifte til.

Men hvem vile være den billigste for mig, når at vi snakker abb og
følgende forbrug?

Mit forbrug er ca følgende:

Tale: 8-10 timer pr måned (og og nogle måneder måske lidt mere)
SMS: 2-400 pr måned
GRPS: 0-20 Mb pr måned
MMS: 0-10 pr måned.
Opkald pr måned: 90-150

Ca 90% og lidt derover af mine opkald foretages "hjemme". Resten
foretages ude

Men hvem ville være de billigste med abb. Det skal dog siges at jeg
kræver at jeg kan flytte mit nr med mig.

På forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen

Fra : MigSelv

Dato : 17-06-04 09:28

Hvad er lige M1 ??

Mit forslag vil være Telmore.
- Er selv en kanon tilfreds Telmore.
Hos Telmore betaler du ingen abb. Det er en blanding af taletid og abb.

Se evt. mere på www.telmore.dk

/MigSelv

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-06-04 14:39

On Thu, 17 Jun 2004 10:28:16 +0200, "MigSelv"
<dsl147695@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvad er lige M1 ??
>
>Mit forslag vil være Telmore.
>- Er selv en kanon tilfreds Telmore.
>Hos Telmore betaler du ingen abb. Det er en blanding af taletid og abb.

Telmore er taletid og derved duer de ikke
Flemming Jacobsen

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-06-04 09:32

> [...]

> Mit forslag vil være Telmore.
> - Er selv en kanon tilfreds Telmore.
> Hos Telmore betaler du ingen abb. Det er en blanding af taletid og

Jeg ville også foreslå dem. Ikke fordi de er billigst, men fordi det er
dem jeg føler at have fået den bedste service hos + at de lover ikke
noget uden at de har holdt det (i modsætning til f.eks. cbb og tele2 som
begge lovede gprs længe før det kom). Debitel ville jeg ikke røre med en
ildtang om så jeg fik penge for det.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-06-04 14:45

On Thu, 17 Jun 2004 10:32:22 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> [...]
>noget uden at de har holdt det (i modsætning til f.eks. cbb og tele2 som
>begge lovede gprs længe før det kom). Debitel ville jeg ikke røre med en

Telmore=Taletid så det duer ikke. Jeg er på jagt efter abonnement og
ikke taletid
Flemming Jacobsen

Fra : Fischer

Dato : 17-06-04 11:25

> Men hvem vile være den billigste for mig, når at vi
> snakker abb og følgende forbrug?

Hvis du med "abb" mener regning på forbrug (postpaid), så tror jeg ikke du
kan spare ret meget.
Det kunne være noget Mixit med Zone, men der er jo mdl. afgift på både zone
og GPRS.

Hvis du vil spare penge, så kommer du ikke uden om prepaid.
Her er ClubBlahBlah nok det rigtige valg hvis økonomien er vigtigst.
Det er ikke sikkert du bryder dig om konceptet, men så må du jo i stedet
bare betale ved kasse 1.

*Fischer

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-06-04 14:40

On Thu, 17 Jun 2004 12:25:26 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>kan spare ret meget.
>Det kunne være noget Mixit med Zone, men der er jo mdl. afgift på både zone

Mixit er dyrere end M1

> [...]
>Her er ClubBlahBlah nok det rigtige valg hvis økonomien er vigtigst.
>Det er ikke sikkert du bryder dig om konceptet, men så må du jo i stedet

CBB duer ikke da man snidlt kan komme ud for at ens konto ryger i nul og
ås kan man ikke ringe mere. Og når der så er ved at være få penge på
kontoen så duer den ikke. Derfor at jeg vil have abb, for der kommer
regningen nemlig i starten af måneden.
Flemming Jacobsen

Fra : Fischer

Dato : 17-06-04 15:59

> Mixit er dyrere end M1

Det tror jeg at alt det du kalder for "abb" er med dit forbrugsmønster.

> [...]
> ås kan man ikke ringe mere. Og når der så er ved at være få penge på
> kontoen så duer den ikke. Derfor at jeg vil have abb, for der kommer

Det er jo et spørgsmål om at være lidt kreativ og lægge en initial
investering.
Hvis du hver måned til den 1. indbetaler så der på din CBB konto er det
dobbelte af dit månedsforbrug, så skulle der være minimal risiko for at gå i
nul.
Det betyder så at der på kontoen hele tiden er for mange penge, men det er
jo bare en engangs-investering som kan bruges på et senere tidspunkt hvis
man ønsker.

Men hvis du gerne vil betale ekstra for at få en regning hver måned, så er
det jo dit valg.

*Fischer

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-06-04 16:13

> [...]
>jo bare en engangs-investering som kan bruges på et senere tidspunkt hvis

Denløsning er jo bare ikke holdbar

>Men hvis du gerne vil betale ekstra for at få en regning hver måned, så er
>det jo dit valg.

Det brude da være muligt at finde et ab der kan være billigere end min
nuværende løsning. KAn da godtnok ikke passe at taletid partout skal
være billigere end ab. For noget må den der ab afgift da skulle gøre.
Flemming Jacobsen

Fra : Fischer

Dato : 18-06-04 05:10

> Denløsning er jo bare ikke holdbar

Hvorfor ik'?

> Det brude da være muligt at finde et ab der kan være
> billigere end min nuværende løsning.

Tro det ik'.

> KAn da godtnok ikke passe at taletid partout skal
> være billigere end ab.

Det tror jeg.

> For noget må den der ab afgift da skulle gøre.

Tjene penge hjem til selskaberne?

*Fischer

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 17-06-04 12:37

Hej!
Jeg har rigtig god erfaring med Sonofon Kvantum!
Koster 80 øre pr. minut / 20 øre pr. sms.
MEN: Hvis du smider en billigzone oveni, kan du ringe hjemmefra til
fastnettelefoner for 60 øre om dagen, og 30 øre om aftenen / weekenden.
Endvidere har jeg haft rigtigt gode erfaringer med at være kunde hos dem:
Altid til at få fat i kundeservice, og en gang om året ringer de og spørger
"hvordan det går". Jeg synes det var noget fis til at starte med, men
faktisk lytter de til een!" Jeg sagde sidste gang at jeg var træt af ikke at
kunne få sms når jeg får e-mail. En halv time senere virkede det! Nu får jeg
ganske gratis en sms når jeg får en mail. Kan andre teleselskaber stikke
den?

Og så er det i øvrigt VIRKELIG fedt, at man hvert halve år kan købe en ny
telefon til Sonofon kampagnepris. (Altså til den pris der står MED
abbonement). Man forpligter sig så til endnu et halvt år, men jeg kunne ikke
drømme om at skifte alligevel.

Til sidst, så nyder jeg også, at jeg ikke skal bekymre mig om, hvorvidt der
nu er taletid på telefonen eller ej. - Jeg får bare regningen betalt via
betalingsservice bagefter.

- God og gratis telefonsvarer.
- Gode muligheder for selvbetjening på www og via mobil
- Stabilt net. De sidste 2 nytårsaftener har jeg ikke haft store problemer,
hvorimod f.eks. tdc's net har været næsten umuligt.

Med venlig hilsen
Lasse

Fra : MigSelv

Dato : 17-06-04 12:47

Skal der ikke betales for oprettelse ved Sonofon Kvantum ??.

/MigSelv

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-06-04 13:16

"MigSelv" <dsl147695@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Skal der ikke betales for oprettelse ved Sonofon Kvantum ??.

jo
http://www.sonofon.dk/asp/produkt.asp?AREA=Privat&P_KATEGORI=Priser%20og%20betingelser&P_PRODUKT=Kvantum&Priser=1

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-06-04 14:42

On Thu, 17 Jun 2004 13:36:53 +0200, "Lasse Rønlev" <6x122859@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
> - Stabilt net. De sidste 2 nytårsaftener har jeg ikke haft store problemer,
>hvorimod f.eks. tdc's net har været næsten umuligt.

Nu er kavantum så desværre også dyrere end min nutidige løsning sorm
lige umiddelbart ihvertfald
Flemming Jacobsen

Fra : Thorbjørn

Dato : 17-06-04 13:17

Thunderbird [7100 skrev:
> Mit forbrug er ca følgende:
>
> Tale: 8-10 timer pr måned (og og nogle måneder måske lidt mere)
> SMS: 2-400 pr måned
> GRPS: 0-20 Mb pr måned
> MMS: 0-10 pr måned.
> Opkald pr måned: 90-150

Mine bud er

CBB Mobil - lav gprs-pris

Telia UnLtd - flat rate mobiltelefoni/sms/mms - gprs-pris vist endnu ikke
offentliggjort.

3 - billig og hurtig data, rimelige priser i øvrigt. Mulighed for gratis
samtaler med andre 3-abonnenter

Hvis du har mere end 3 timers samtaler hjemmefra til fastnettelefoner, kan
fastnetabonnement begynde at betale sig til fastnetsamtalerne.

Kig i øvrigt på www.teleprisguide.dk

-Thorbjørn

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-06-04 14:44

On Thu, 17 Jun 2004 14:17:25 +0200, "Thorbjørn" <thorbjorn@2night.dk>
wrote:

>Mine bud er
>
>CBB Mobil - lav gprs-pris

Taketid, duer ikke

>Telia UnLtd - flat rate mobiltelefoni/sms/mms - gprs-pris vist endnu ikke
>offentliggjort.

Kan realt set kun bruge deres flatrate mobiltelefoni til noget, men
deres MMS priser og GPRS priser skal ikke rykke sig særligt meget før at
de bliver for dyre

>3 - billig og hurtig data, rimelige priser i øvrigt. Mulighed for gratis
>samtaler med andre 3-abonnenter

Har også overvejet dem, men dog uden køb af 3 telefon.

>Hvis du har mere end 3 timers samtaler hjemmefra til fastnettelefoner, kan
>fastnetabonnement begynde at betale sig til fastnetsamtalerne.

Har allerede Fastnets telefon til fastnets opkald

>Kig i øvrigt på www.teleprisguide.dk

Plejer også at breuge den fra tid til anden, men synes ikke rigitigt at
den rammer rigtigt og er for specifik på nogle tidspunkter (fx at man
SKAL angive hvor mange minutter man ringer de pågældende tidspunkter)
Flemming Jacobsen