sele til trip-trap stil?
Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-06-04 07:04

Hej med jer.

Vores lille terrorist er begyndt at kravle ud af triå-trap stolen! Det er jo
lidt uheldigt, for det betyder jo, at man ikke lige kan springe ud efter
kaffe eller lignende mens han sidder der. Er der nogen der har erfaringer
med at få en sele til at passe til en trip-trap stol?

ras

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-06-04 07:33

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kaffe eller lignende mens han sidder der. Er der nogen der har erfaringer
> med at få en sele til at passe til en trip-trap stol?

Hvis barnet KAN klare at kravle ud af stolen, hvorfor så ikke i stedet
indstille den, så det er nemt og sikkert selv at kravle op og ned? Hvorfor
så ikke lære ungen, hvordan man kravler ned uden at komme til skade?

Mvh. Lisbeth

Fra : SHM

Dato : 17-06-04 08:36

> [...]
> indstille den, så det er nemt og sikkert selv at kravle op og ned? Hvorfor
> så ikke lære ungen, hvordan man kravler ned uden at komme til skade?

Vi har samme problem (ingen løsning), men jeg mener ikke det er muligt, at
lærer en dreng på 11 måneder, selv at kravle ned!!
Om ½-1 år er det sikkert en god løsning.
Jeg har overvejet, at benytte en gåsele...
- er der andre gode forslag??

Hilsen
Bente

Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-06-04 08:43

"SHM" <mikaelsen.smed@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lærer en dreng på 11 måneder, selv at kravle ned!!
> Om ½-1 år er det sikkert en god løsning.
> Jeg har overvejet, at benytte en gåsele...

- hvad er en gåsesele? Jeg spekulerer på om man kan få selen fra barnevognen
til at sidde i stolen på en eller anden måde ...

ras

Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-06-04 08:43

"Lisbeth Jacobsen" <KLIP_VÆK_lisbeth_jacobsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40d13c8c$0$3067$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Hvis barnet KAN klare at kravle ud af stolen, hvorfor så ikke i stedet
> indstille den, så det er nemt og sikkert selv at kravle op og ned? Hvorfor
> så ikke lære ungen, hvordan man kravler ned uden at komme til skade?

- fordi barnet er knap 11 måneder gammel. Og selvom han er ganske kvik og
helt ufattellig fysisk stærk, tror jeg ikke han kan kravle hverken op i
stolen eller sikkert ned af den. Han falder jo nok bare ... men det ser da
sjovt ud, når han kravler op af stolen og hen over bordet

ras

Fra : hedegaard

Dato : 17-06-04 09:25

Er der nogen der har erfaringer
> med at få en sele til at passe til en trip-trap stol?

Vi har i Ikea købt en sele - eller det er faktisk bare en rem med en kliklås
midt på - den er beregnet til èn af Ikeas egne børnestole, men kan sagtens
bruges. Vi har med succes spændt selen på vores trip trap stol. Når så
knægten sidder i stolen er selen spændt over hans ben, så det er sværerer at
komme op at stå. Det virker hjemme hos os, men det skal dog siges, at hvis
Kristian virkelig vil, så kan han stadig komme ud af stolen.

Nogen bruger gå/klapvogssele har jeg set.

VH Tina

Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-06-04 09:40

"hedegaard" <hedegaard@FJERNMIGchristiansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> komme op at stå. Det virker hjemme hos os, men det skal dog siges, at hvis
> Kristian virkelig vil, så kan han stadig komme ud af stolen.

- ja, skal det være så skal det være så sikkert, at man kan gå efter kaffe
og lade knægten sidde der uden fare for nedstyrtning ...

> Nogen bruger gå/klapvogssele har jeg set.

- ja jeg vil prøve at montere barnevognsselen på stolen ...

ras

Fra : Preben Jepsen

Dato : 17-06-04 11:08

Hej allesammen
Da vores søn var så lille, brugte vi en stofble til at binde om hans mave,
og binde den fast i ryglænet. det virkede perfekt, og det var en billig
løsning. Hele mødregruppen brugte denne metode med succes

Hilsen Heidi

Fra : Milea

Dato : 17-06-04 14:48

"Preben Jepsen" <roennevang@jensen.mail.dk> wrote in

> [...]
> mave, og binde den fast i ryglænet. det virkede perfekt, og det var en
> billig løsning. Hele mødregruppen brugte denne metode med succes

Det samme gjorde vi, og vores datter kunne ikke komme op, uanset hvor meget
hun 'mosede' på. Et stort viskestykke kan også lade sig gøre, bare det er
noget om ikke snærer og laver mærker.
Bleen 'rulles' løst sammen, rundt om mave, igennem de 2 øverste rygstykker,
og bind en dobb.knude.

/Milea

Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-06-04 18:30

"Preben Jepsen" <roennevang@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og binde den fast i ryglænet. det virkede perfekt, og det var en billig
> løsning. Hele mødregruppen brugte denne metode med succes

- det skal prøves i morgen. Men hvis han kravler ud alligevel sagsøger jeg
både jer og firmaet, der laver bleerne!

ras

Fra : Ditte

Dato : 17-06-04 21:23

> [...]
> kaffe eller lignende mens han sidder der. Er der nogen der har erfaringer
> med at få en sele til at passe til en trip-trap stol?

Hej Ras,

Vi har med stor succes brugt barnevognsselen til Trip Trap stolen. Jeg
viklede noget kraftigt ståltråd (lign. kan vel også bruges - brug din
fantasi) om "benene" på stolen. Kan holdes på plads i rillerne til
siddepladen. Så klipsede jeg selens karbinhager på fast på ståltråden i hver
side af stolen, - derefter var det slut med at kravle op af stolen !

--
Mvh. Ditte