CMS Med bruger levels
Fra : Allan Madsen

Dato : 16-06-04 23:06

Hejsa

Nogle der kender et CMS med forskellige bruger levels.
Så bruger der bare snuser rundt, har et level
Bruger der registrer sig har et andet levet, og andre bruger har et 3 level
osv.

Desuden skal man kunne give rettigheder til levels, på forskellige sider

Og det skal være freeware, php og mysql tilgængeligt.
Og php og sql kan opsættes lige som det skal være.--
Med Venlig Hilsen
Allan Madsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-06-04 23:36

"Allan Madsen" <alm7100@mail.dk> wrote in

> Nogle der kender et CMS med forskellige bruger levels.
> Så bruger der bare snuser rundt, har et level
> Bruger der registrer sig har et andet levet, og andre bruger har
> et 3 level osv.

Mambo skulle kunne det - mamboserver.com

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 17-06-04 10:02

Allan Madsen wrote:

> [...]
> osv.
>
> Desuden skal man kunne give rettigheder til levels, på forskellige sider

I Typo3 kan arbejde med unix-agtige brugerrettigheder. Typo3 kan dog
være en smule "hardcore" i starten - til gengæld er dokumentationen rimelig.

www.typo3.com og www.typo3.org

Mvh
Tonni

Fra : Allan Madsen

Dato : 17-06-04 18:32

Tak for dit hint, ser meget spændende ud.
Men har nu prøvet 3 forskelligie installation og ikke en af dem virker.
Så andre bud tak *s*

Fra : Kim Emax

Dato : 17-06-04 23:57

Allan Madsen wrote:
> Tak for dit hint, ser meget spændende ud.
> Men har nu prøvet 3 forskelligie installation og ikke en af dem
> virker. Så andre bud tak *s*

med fare for at være grov og drage forhastede konklusioner, så er det nok
ikke de forskellige systemer, der er problemet Jeg installede postnuke i
første hug, da jeg forsøgte (og bruger det ikke længere)

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Allan Madsen

Dato : 18-06-04 05:42

Hej
Ja jeg har også installeret mange af dem, men nu er det lige typo3 vi
snakker om.

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 18-06-04 08:05

Allan Madsen wrote:
> Hej
> Ja jeg har også installeret mange af dem, men nu er det lige typo3 vi
> snakker om.

på debian: "apt-get install typo3" :)

- ellers skal man måske lige huske at sige at typo3 er et af de mest
avancerede cms' er udgivet under GPL, så det er måske derfor det godt
kan være lidt "sjovt" at få til at virke.
Der er dog et "demosystem" man kan downloade fra deres hjemmeside og det
er altså ret let at installere.

--
excuse of the day : The Usenet news is out of date
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Allan Madsen

Dato : 18-06-04 14:40

Ja det har jeg også prøvet, men når jeg kalder jeg prøver at se frontenden
sker der ikke noget, set samme gælder installationen, den kommer aldrig til
123, hvor man skal udfylde database osv, det jeg så gjore, var at installer
databesen selv, og kunne og så kører backenden, (den hvor man sætter det op.
Men skullé jeg se en side, med luppen, kom den bare og sagde at den ikke
kunne finde siden, har også set vidoerne osv, men den driller.
Uden at prale, pleger jeg nu nok at kunne få sådan noget til at virke, men
dette kunne jeg dog ikke.
Øv. For det ser rimligt godt ud.

Og det er på min egen server, med php og mysql, mener kravene er overholdt.