Langsom ADSL
Fra : Jørgen Elmer

Dato : 16-06-04 22:40

Er der ikke andre som oplever at deres ADSL er langsom?
Det er min, og jeg er overbevist om at det er på grund af div
virus/orme/scanning o.l. som gør at min router bliver "overbelastet" ?
Kan det hjælpe med en hurtigere router - en som kan køre 100Mbit på
WAN-siden?
Min gamle U.S.Robotic's 8000 gik ihvertilfald i knæ efter at Sasser
kom til, den har ellers kørt fint i laaaang tid. Jeg har så
investeret i en iNexQ BR400 fra TDC (dyr), for at komme igang igen.
Det hjalp et stykke tid, men efter noget tid er den også sløv - øv.
Er der nogen der har en god forklaring?

Elmer

Fra : Jan Bachman

Dato : 16-06-04 23:11

>Er der ikke andre som oplever at deres ADSL er langsom?
>Det er min, og jeg er overbevist om at det er på grund af div
>virus/orme/scanning o.l. som gør at min router bliver "overbelastet" ?
Har du sikret dig at du ikke er smittet med virus og orme?

Hvis ikke du anvender antivirus, så bør du anskaffe dig det.
F.eks. McAfee eller Nortons.

Du bør også scanne for spyware (reklamesoftware) i ny og næ.
Er du rendt ind i meget af det, kan det sløve din PC gevaldig ned.
http://www.lavasoft.de/software/adaware/

Jeg tror ikke at din router er dit problem.

/Jan

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 17-06-04 11:52

On Thu, 17 Jun 2004 00:10:41 +0200, Jan Bachman <jamen@davs.du> wrote:

> [...]
>http://www.lavasoft.de/software/adaware/
>
>Jeg tror ikke at din router er dit problem.

Det er ikke PC'en.. Vi har 5-10 maskiner på en ADSL, og de er alle
sløve. Selvfølgelig er jeg opmærksom på at det bliver sløvt med så
mange maskiner. Men med bare én på, er det langsomt/umuligt at læse
nyhedsgrupper - den timer ud ( Jeg bruger Free Agent)!

TDC hastighedstest timer også ud,,,,,

Elmer

Fra : Jens

Dato : 17-06-04 11:54

"Jørgen Elmer" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mange maskiner. Men med bare én på, er det langsomt/umuligt at læse
> nyhedsgrupper - den timer ud ( Jeg bruger Free Agent)!

Hvilekt OS, og hvor mange processer kører der på en maskine ?

Mvh Jens

Fra : Niels Callesøe

Dato : 17-06-04 14:08

Jørgen Elmer wrote:

> Det er ikke PC'en.. Vi har 5-10 maskiner på en ADSL, og de er alle
> sløve.

Det er næsten helt sikkert enten virus eller filesharing (eDonkey,
Kazaa, etc) på jeres netværk. Hvis du frakobler de øvrige maskiner, vil
du sikkert konstatere at din forbindelse pludseligt kører fint.

--
Niels Callesøe - dk pfy

På det digitale natbord: Applied Cryptography, Menezes et al. 1996-2001

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 17-06-04 18:35

Du kan gå til avast virusscanner
og derefter tager du forbi http://www.spywarefri.dk

og prøv nogle af programmerne på dine maskiner, det burde
virke og få dine maskiner op på 100 % igen.

/ Qbic

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 17-06-04 21:43

On Thu, 17 Jun 2004 19:35:19 +0200, "Qbic - [6400]" <info@qbic.dk>
wrote:

> [...]
>
>og prøv nogle af programmerne på dine maskiner, det burde
>virke og få dine maskiner op på 100 % igen.

)Okay.....

Der er åbentbart egenhed om at det ikke er netværket/routeren som er
overlæsset. Så jeg må igang med at checke de foreslåede ting....

Takker.

Elmer