Onmouseover der ændrer baggrundsfarve og t~
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 16-06-04 22:08

Jeg har nogle tabeller, hvis baggrundsfarve skifter, når man fører musen
over og væk fra tabellen.

Jeg gør følgende

Men kan man få den tekst der står i tabel cellen til at skifte farve
samtidig?

(Det er jo ret upraktisk at man ikke kan læse en sort text, når
baggrundsfarven ændres til sort, når man fører musen over)

Rasmus Nielsen
www.rasmus-nielsen.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-06-04 22:42

Rasmus Nielsen skrev:

>Men kan man få den tekst der står i tabel cellen til at skifte farve
>samtidig?

Brug det med css.

50px"
onMouseOver = "this.style.color='red';
this.style.backgroundColor='yellow';"
onMouseOut = "this.style.color='white';
this.style.backgroundColor='black';">
Tekst
--
Knud

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 17-06-04 09:10

Rasmus Nielsen wrote:

> [...]
> over og væk fra tabellen.
>
> Jeg gør følgende

> Men kan man få den tekst der står i tabel cellen til at skifte farve

Jeg fortrækker at ændre class på td elementet ved over og out, så kan
man styre udseendet i stylesheet.

Hintzmann c",)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-06-04 17:14

Martin Hintzmann Andersen skrev:

>Jeg fortrækker at ændre class på td elementet ved over og out, så kan
>man styre udseendet i stylesheet.

Har ellers tit fået at vide, at det ikke er anbefalelsesværdigt
(this.className).

Skulle virke meget tungt i de fleste browsere.
--
Knud

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 18-06-04 06:19

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Har ellers tit fået at vide, at det ikke er anbefalelsesværdigt
> (this.className).
>
> Skulle virke meget tungt i de fleste browsere.

Som du kan se her forstås className af alle nyere browsere.
http://www.quirksmode.org/dom/w3c_html.html

Jeg har ikke målt det, men mine erfaringer siger mig at det ikke er
tungt for browserne.

Men... vi bruger (X)HTML til indhold, CSS til præsentation og JavaScript
til behavior/funktioner.

At bruge en class i javascript'et giver en bedre adskillelse af
præsentation og funktion.

Har han et eller flere layouts, enten færdige eller i design fasen, så
er det meget nemmere at ændre udseendet i et stylesheet, fremfor at
ændre det i javascriptet.

Men ... din metode virker selvfølgelig også, jeg syntes bare at min
metode er mere hensigtmæssigt.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/