Fastspænding af liftnet i bil
Fra : jones_net

Dato : 16-06-04 20:37

Hejsa

Vi har fået fat i et liftnet fra Babysam, men der er ingen
fastspændingsvejledning med - er der nogen, som har mulighed for at forklare
eller tage et billede eller to af liftnettet, hvor man kan se, hvordan det
spændes fast i bilen?

/J

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 17-06-04 11:35

spørg og få det vist i butikken

Sifs mor

Fra : jones_net

Dato : 17-06-04 16:00

"Michael S. Jensen" <sonder@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> spørg og få det vist i butikken
>
> Sifs mor
> "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> forklare

Der er bare langt til butikken - den er købt brugt - så dette ville jo være
lettere

/J

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-06-04 17:28

jones_net wrote:

> Der er bare langt til butikken - den er købt brugt - så dette ville
> jo være lettere

Det er temmelig svært at forklare, hvordan liftnettet spændes fast - og
i øvrigt heller ikke helt ligetil at se på monteringsvejledningen. Så
hvis jeg var dig, ville jeg tage turen til butikken (også selvom der er
langt), for det vigtigste må vel være, at I får spændt liftnettet
ordentligt fast.

Henriette Døssing

Fra : Lars Raaby

Dato : 17-06-04 19:18

jones_net skrev bl.a.:
> [...]
> for at forklare eller tage et billede eller to af liftnettet,
> hvor man kan se, hvordan det spændes fast i bilen?

Du skal bruge hofteselen i midten.
Så skal du spænde den ene ramme fast med den mod ryglænet og så
lægger du de 2 stropper på bagsædet og stiller liftkassen oven
på. så tager du nette og lægge over kasen. Så tager du de 2
stropper og fastspænder dem med de 2 på den forste ramme. Og
vupti så har du spændt det hele samme.
Det skal være sådan at når liftselen er monteret skal du bare
løsne selerne som almindelig seler og tag kasse ud.

Det er min måde at forklare det på.
Jeg kan også forklare det over telefonen hvis du heller ville
det.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Michael-7500

Dato : 17-06-04 20:21

"Lars Raaby" <Lars.raaby@adslhome.dkx> skrev i en meddelelse

> Du skal bruge hofteselen i midten.

Dette er vist _ikke_ korrekt!

På vores brugsanvisning står der udtrykkeligt at man skal bruge skrå-selen.
(hedder den det?)

Michael

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Lars Raaby

Dato : 17-06-04 21:20

Michael-7500 skrev bl.a.:
> "Lars Raaby" <Lars.raaby@adslhome.dkx> skrev i en meddelelse

> Dette er vist _ikke_ korrekt!
>
> På vores brugsanvisning står der udtrykkeligt at man skal
> bruge skrå-selen. (hedder den det?)
Det var da sådan jeg satte min sele fast.

--
Lars

- nogen burde lave en FAQ/OSS

Fra : Lars

Dato : 18-06-04 08:38

> Det var da sådan jeg satte min sele fast.
>
> --
> Lars
>
> - nogen burde lave en FAQ/OSS

Muligvis, men ikke den korrekte, så jeg vil ikke anbefale dig at give den
løsning videre til andre.

MVH Lars Hansen

Fra : Lars Raaby

Dato : 18-06-04 20:04

Lars skrev bl.a.:

> Muligvis, men ikke den korrekte, så jeg vil ikke anbefale dig
> at give den løsning videre til andre.

Men du ved måske hvordan den skal monteres?

/Lars
--
(citat)
Alt hvad jeg kan lide er enten ulovligt, umoralsk eller fedende.

Fra : Michael-7500

Dato : 18-06-04 19:45

> Det var da sådan jeg satte min sele fast.

Derfor behøver det ikke være korrekt, vel?

Fra : Lars Raaby

Dato : 18-06-04 20:03

Michael-7500 skrev bl.a.:
> "Lars Raaby" <Lars.raaby@adslhome.dkx> skrev i en meddelelse

> Derfor behøver det ikke være korrekt, vel?

Nej det gør det da ikke men du har måske en bedre løsning?

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Michael-7500

Dato : 18-06-04 20:16

"Lars Raaby" <Lars.raaby@adslhome.dkx> skrev i en meddelelse

> Nej det gør det da ikke men du har måske en bedre løsning?

Ja, brug 3-punkt selen som liftnet-fabrikanterne foreskriver. (det gør de på
vores model ihvertfald)

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-06-04 22:06

Michael-7500 wrote:
> "Lars Raaby" <Lars.raaby@adslhome.dkx> skrev i en meddelelse

> Ja, brug 3-punkt selen som liftnet-fabrikanterne foreskriver. (det
> gør de på vores model ihvertfald)

Sådan var det også på det liftnet vi lejede hos BabySam i Nyk.F.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Toby

Dato : 02-08-04 00:08

Som jeg husker det med det liftnet som vi lejede hos babysam, ( de kan vel
ikke have så mange forskellige modeller?) så står der 3-punkts selen skal
bruges, men man bruger i realiteten kun det nederste af selen ( altså det
den del der normalvis går hen over maven) til at spænde liftnettet fast med.
Hvis liftnettet skal spændes fast i midten af bilen, hvor der normalt kun er
en hoftesele, kan jeg da ikke rigtig se hvorfor det ikke skulle være lige så
forsvarligt? Du bruger jo ikke hele 3 punkts-selen.

-Torben ( som lige har købt Recaro-autostol)

Fra : Rikke Bøtker

Dato : 20-06-04 21:08

Hejsa

Det er forskelligt fra liftnet til liftnet. Vi havde et til vores første
barn som skulle bruge to skråseler, og har nu lånt et til vores anden der
kun bruger en, så der er mulighed for at bruge den anden til storebrors
autostol.

Så det er der vist ikke noget definitivt svar på...

KH. Rikke