Campingplads Alsace eller "omegn"
Fra : Edwin Elowsson

Dato : 16-06-04 19:46

Vi søger en plads i Alsace området eller nærhed (Frankrig)

1. Gå afstand til byen ( 0 til 1 km.)

2. Byen bør indeholde et "torv" hvor man kan side og nyde et glas hvidvin og
se på livet:

3. Et roligt hjørne af campingpladsen hvor man kan få sin nattesøvn i fred.

4. Gerne ved flod eller sø

5. Rimilige toiletforhold behøver ingen luksus

6. Brusekabine/ vaskabine

7. Ingen krav om pool eller aktiviteter.

8. 45 ++ så ikke behov for børne pakering. Barnebarnet er ikke med

9. Køre gerne tur hver 2. dag i bilen for at se ting.

10. Gril tilladt, Weber Go Any where

11 Antal * ligegyldigt.

12. Spiser gerne ude på små lokale restuarant

13. Medbringer telt

14. El til køleboksen, og fruens hårtøre.

Vi har camperet rundt i Tyskland Østrig Italien ect. i 30 år med telt, men
kun i Frankrig et par gange, så nu skal det være.

Vi har søgt på Google diverse campingsider, Adac Fdm you name it.

Det vi ønsker er jeres personlige erfaring med bestemte pladser i området.

*** Bor fast hele året i en Kabe,
og campere i telt i ferien (OutwellColorado) ****

*** Edwin Elowsson, 55°56,483' North, 8°46,599' East, http://www.elowsson.dk

Fra : Karsten

Dato : 16-06-04 21:41

Hej
Der findes en campingplads i Keysersberg som opfylder de fleste af de krav
du har. Dog kan der være lidt støj fra en omfartsvej omkring byen.

Hilsen
Karsten

Fra : Martin Sanders

Dato : 17-06-04 11:49

Kan absolut anbefale den kommunale i Molsheim "camping municipale" Rigtig
hyggelig lille by, pladsen var da vi var der for nogle år siden lidt
primitiv, men rigtig billig og opfyldte for 8 år siden alle de krav i har.
Der er i omegenen rigtig mange gode udflugtsmuligheder. Hvis det bliver
aktuelt kunne jeg nok godt overtales til at finde mit gamle feriealbum frem
og komme med et par gode seværdigheder, jeg erindrer i hvert fald en
vinkælder hvor vi tilbragte flere timer i hyggeligt selskab og en resturant
midt ud i bjergene, nede ad en skovvej, hvor der holdt 50 biler og hvor
maden var rustik, billig og utrolig velsmagende.

God tur

Martin

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 17-06-04 17:44

"Martin Sanders" <hoensemand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> God tur
>
> Martin
>

>Hvis det bliver aktuelt kunne jeg nok godt overtales til at finde mit

Meget gerne, en overtalelses drink kan hentes på
55°56,483' North, 8°46,599' East,

http://www.elowsson.dk

Fra : Martin Sanders

Dato : 18-06-04 13:14

Rigtig
> frem

Av, det er et af de år hvor jeg intet færdigt album har lavet. Jeg har kun
billerder

Vinkælderen var vist nok i Riquewihr og bestyres af hr Wiederhirn, han
taler, som så mange i Alsace, glimrende tysk. Han har vist nok været omtalt
i en artikel i JP engang i 94, 95 eller 96. Han modtager gerne danskere og
vi fik i hvert fald en udsøgt behandling ( og meget god vin)

og en
> resturant

Restauranten har jeg ikke den præcise adresse på, men vi kørte fra Riquwihr
(wiederhirn kender i øvrigt den eksakte rutebeskrivelse) og op i bjergene
efter 5-7 km's kørsel hang der, langt inde i skoven, et lille frønnet
træskilt. Der drejer man til højre ad en grusvej og efter ca 1-2 km ligger
der den mest fantastiske restaurant. Kun dagens ret på menuen, men rigtig
godt og god kvalitet.

Når i er i området så besøg "Mont st Odile" specielt på varme dage er det
fantastisk at komme op i luften. Og udsigten heroppe er fantastisk!

God tur

Martin

Fra : Tommy Hansen

Dato : 18-06-04 14:50

"Edwin Elowsson" <edvin@it.kd> skrev i en meddelelse
> Vi søger en plads i Alsace området eller nærhed (Frankrig)

Prøv f.eks. Camping des Trois Châteaux som opfylder alle dine krav. Den
ligger i den dejlige vinby Eguisheim.
Se mere på: http://home13.inet.tele.dk/kth/ - se under campingture -
Sommerferie 2000.

God tur.

Hilsen Tommy

Fra : Jan Jensen

Dato : 21-06-04 20:57

Jeg har ligget på den kommunale campingplads i Türckheim, den er
fredelig, billig og ligger 500 meter fra gågaden.
Türckheim er en idylisk gammel by som ligger centralt i
vindistriktet, tæt på Colmar og Vogeserne.

Jan

Fra : Søren

Dato : 23-06-04 10:13

Camping municipale i Equisheim i det sydlige Alsace har det du søger, pånær
floden. Til gengæld ligger den lige op til bjergene, og vinmarkerne er på
den anden side af hegnet.
Den kan godt være lidt svær at finde, men kør højre rundt om Equisheim, så
ligger den omme bagved.
Alletiders plads, og så er den ikke ret dyr, og man kan gå ned i byen på 5
min.

Fra : Kim Jensen

Dato : 27-06-04 13:11

Vi er lige kommet hjem fra 2 uger på Camping Municipal Pierre De Coubertin i
Ribeauville. Der er skilte når man kommer ind i byen.
Vi syntes det er en dejlig plads. Der er godtnok ikke alt det luksus som der
er på mange andre pladser. Men der er rent i bad og toilet bygningen. Der er
10-15 min gang op i byen som er en turistby med spisesteder og hvad der
hører til. Den ligger midt mellem Colmar og Selestad og 45min i bil fra
Strasbourg.
Der må grilles på pladsen. Der er strøm og selv om der i sidste uge kom
mange danske børnefamilier var der stille. Vi gav 11.60€ pr dag for telt,bil
og 2 voksne dog uden strøm.Vi klarede os med de frosne 1.5 l flaskevand som
de sælger i kiosken. Og så talte CampingMutter dansk så der var mange gode
råd at hente også for os som ikke kan fransk og halter lidt i det tyske.
Husk at de fleste pladser har lukket mellem 1200 og 1400.
http://www.camping-alsace.com/ribeauville/indexdan.htm
http://www.ribeauville.com/

Kim og Mona

---

Fra : Hans Jørgen

Dato : 28-06-04 07:08

> Vi er lige kommet hjem fra 2 uger på Camping Municipal Pierre De
> Coubertin i Ribeauville. ........

> Kim og Mona

Hvorfor ikke gå på www.campingstuff.dk og i database over campingpladser
beskrive denne campingplads?
Så bevares dine indtryk af campingpladsen, og måske andre pladser.

Jeg ville da ønske flere ville gøre det

--
Venlig hilsen
Hans Jørgen

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 28-06-04 10:14

En stor tak til:

Karsten for Keysersberg

Martin for Molsheim - Vinkælderen i Riquewihr

Jan for Türckheim

Søren for Equisheim
Tommy for Eguisheim.

Kim og Mona for Ribeauville
Jørgen for Ribeauville

De lyder jo gode alle sammen, så jeg tror vi vil tage en rundtur

De er alle plottet ind på Autorout med kommentare.

Afgang uge 29.

*** Bor fast hele året i en Kabe,***
***og campere i telt i ferien (OutwellColorado) ****

*** Edwin Elowsson, 55°56,483' North, 8°46,599' East, http://www.elowsson.dk