hæjlp til popupform
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 16-06-04 19:42

Jeg har følgende loginform:

<form action="login/login.asp" method="post">

align="center">
maxlength="12"></td></tr>
maxlength="12"></td></tr>
value="Login"></td></tr>

</form>

som jeg gerne vil have til at åbne i et nyt vindue og der for har jeg
efter at have læst følgende artikel: http://www.html.dk/artikler/00004/
ændret den til dette her:

<form action="login/login.asp" method="post">

align="center">
maxlength="12"></td></tr>
maxlength="12"></td></tr>
onclick="window.open('login/login.asp', 'login');return
false;"></td></tr>

</form>

men det virker ikke...den vil ikke sende mine info med videre til næste
side som bruges til at logge brugeren ind.

hvad er der galt og hvad kan jeg gøre ved det?

--
Simon Moore Højer

Man lære så længe man lever
Når man ikke længere lære, lever man ikke mere.

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 17-06-04 21:29

On Wed, 16 Jun 2004 20:42:08 +0200, Simon Moore Højer
<simonhoejer@hotmail.com> wrote:

> Jeg har følgende loginform:
>
> <form action="login/login.asp" method="post">
[Snip]
> som jeg gerne vil have til at åbne i et nyt vindue

Prøv at indsætte target="_blank".
<form action="login/login.asp" method="post" target="_blank">

--
Ryan Kristensen

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 18-06-04 11:36

> Prøv at indsætte target="_blank".
> <form action="login/login.asp" method="post" target="_blank">

Det virker fint, men jeg vil ikke have at den skal åbne et nyt
browservindue. Det skal være et popupvindue uden toolbar, statusbar m.m.

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 19-06-04 00:33

On Fri, 18 Jun 2004 12:35:53 +0200, Simon Moore Højer

> Det virker fint, men jeg vil ikke have at den skal åbne et nyt
> browservindue. Det skal være et popupvindue uden toolbar, statusbar m.m.

Hvad er det helt præcist du ønsker at opnå med den effekt?
Alt efter hvad det er du ønsker, kunne du jo lade formularen køre helt
normalt og sætte en session og derefter åbne et popup vindue, der tjekker
om sessionen er sat inden den udskriver koden, du skal dog være opmærksom
på problemer med diverse popup-stoppere.
Kan dog ikke helt se hvad formålet skulle være.
Toolbar og statusbar har en funktion, og derfor mener jeg, at det vil
mindske brugervenligheden at fjerne dem.

--
Ryan Kristensen

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 19-06-04 13:07

> Hvad er det helt præcist du ønsker at opnå med den effekt?

Det er en del af et login og download-site. For at download filerne
bruges bl.a. 'Request.Querystring' (asp) hvori der sendes nogle info som
brugeren ikke må kunne se da vedkomne ellers vil kunne omgå login og
restriktionerne på hvilke filer der er tilladt at se (variere fra bruger
til bruger).

> [...]
> om sessionen er sat inden den udskriver koden, du skal dog være
opmærksom
> på problemer med diverse popup-stoppere.

Det er en mulighed som jeg helt bestemt vil overveje.

> Kan dog ikke helt se hvad formålet skulle være.
> Toolbar og statusbar har en funktion, og derfor mener jeg, at det vil
> mindske brugervenligheden at fjerne dem.

Se længere oppe.

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 19-06-04 13:36

On Sat, 19 Jun 2004 14:07:02 +0200, Simon Moore Højer

> [...]
> brugeren ikke må kunne se da vedkomne ellers vil kunne omgå login og
> restriktionerne på hvilke filer der er tilladt at se (variere fra bruger

Hvis du i stedet havde en session med restriktionerne, så kunne du tjekke
den, inden du sendte filen til klienten.
Dette ville forøge sikkerheden.
Folk vil altid kunne højreklikke på et link og så gemme link-adressen,
derfor kan et popupvindue ikke bruges som en seriøs sikkerhed.
Hvis det er til en privat side, hvor sikkerheden ikke er så vigtig, så kan
der vel ikke ske noget ved at bruge et popupvindue, men når du alligevel
er igang med at lave et login system med asp, så kan du ligesågodt gøre
det ordentligt fra starten.

--
Ryan Kristensen