tom nielsen <toms.news2@boholte.dk> skrev i en
news:40d0a712$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Ja, muligvis. Ellers kunne det måske være en evt. støttebens-,
> > koblingskontakt eller at maskinen står i gear?
> > Det er jo gerne doh-fejlene, som man sidst tænker over!
>
> Nu er jeg hjemme igen - og raceren står her hjemme, men nu stå
> madkassen inde på arbejde
> Du har gættet rigtigt, det var noget så "simpelt" som at den stod i
gear...
> æv, at spilde 70,- på en dsb billet pga. sådan en bagatel.
> Men den glemmer jeg nok ikke en anden gang
Næh!
"Erfaring" er, når man gennem slige oplevelser lærer ting!
Specielt dødemandsknappen der er tillokkende let at benytte som
"sluk-knap" kan være et træls bekendtskab for nybagte mc-ejere
Ungerne i vores lokale RR-projekt må også lære dét på den hårde måde:
Racerne skal skubbes igang (á kickstarteren er sparet væk p.g.a. mer-risiko
ved styrt) og når de skiftes til at køre, sker det at den forrige bruger har
slukket v.h.a. dødemandsknappen, og den bedste måde at lære dem om dén
mulighed er at lade dem skubbe rundt med den døde racer til sveden springer,
før man nochelant tænder for dødemandsknappen
Til gengæld har du nu haft bøvlet med gear/støttebens -idiotsikringen inde
på livet, så du har en chance for at kunne ræssonere i den retning hvis
støttebenskontakten en dag begynder at lave knurrer på tråden, hvilket er
ofte set qua det miljø den befinder sig i (=lige under venstre fodhviler, i
vind og vejr) :-/
"Spilde 70,-"?
Du har da vist glemt at det kommer til at koste endnu 70,- at få hentet
bilen?
--
Armand.