Hidsig hakat
Fra : Karina Hvingelby

Dato : 16-06-04 18:31

Jeg har to katte, en stor kastereret hannkat, og en lille hunkat. De har
gået sammen som indekatte siden jeg fik dem, hankatten er nu 2 år og
hunkatten er 1 år. Der har altid været en lidt anstrengt kemi imellem
dem, men de har kunnet enes og være i sammen stue, og endda ligge oppe
hos mig på samme tid. Nu er der så sket det at jeg har lukket dem begge
ud. De er ude hele dagen og sover inde hos mig om natten. Udenfor kan de
godt gå sammen, men så snart de kommer ind, kan de ikke tåle synet af
hinanden. De hvæser, knurrer og slår ud efter hinanden, det er især den
store der er problemet. De kan ikke ligge sammen mere og de kan heller
ikke spise samtidig. Hvis den store ligger oppe hos mig og den lille går
rundt ned på gulvet og rumstere lidt, knurre den store og søger væk. Han
er endda begyndt at knurre ad mig og det har han aldrig gjort før.

Det gør mig ked og bekymret.....er der nogen der kan give et godt råd,
da det har stået på lidt for længe nu.....

Hilsner fra Karina

Fra : Anja-Niklas

Dato : 16-06-04 19:39

"Karina Hvingelby" <karinahvingelby@SLET_DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:capvue$27m$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
>
> Det gør mig ked og bekymret.....er der nogen der kan give et godt råd,
> da det har stået på lidt for længe nu.....

Hej
kender problemet, vi har 1 fed hankat og et lille myr af en hunkat som
heller ikke kan døje hinanden. det eneste der er helig grund er ved
madskålen og i kattebakken, og sådan har det stået på i ca 9 år. mit eneste
råd er luk ørene!! Det skal så også lige siges at det ofte lyder meget værer
end det rent faktisk er, for der komer meget sjællent skrammer ud af det.

hilsen Niklas og Anja

Fra : Mette B

Dato : 17-06-04 15:00

> Karina Hvingelby skrev:

> Det gør mig ked og bekymret.....er der nogen der kan give et godt råd,
> da det har stået på lidt for længe nu.....
>
> Hilsner fra Karina

Hej Karina

Ja det lyder altså også som vores Devil og Lille Mis var. De boede
sammen i 13 år og blev aldrig gode venner - andet end ved maden og ved
kattebakken. Tror desværre det er med dem, som med mennesker - nogle kan
bare ikke lide hinanden. Det eneste underlige er, at det har været bedre.

Måske noget Feliway/Felifriend (feromoner - kan købes hos dyrlægen - læs
under produkter), kan afhjælpe den stress der opstår når de kommer ind?

Vi lærte også at leve med det, og i deres gamle år havde de bare hver
sin ende af huset.

Med venlig hilsen
Mette B
- Tøm kattebakken ved privat svar