Problem med chmod af dir
Fra : Brian Emilius

Dato : 16-06-04 18:11

Hej NG

Hvorfor virker chmod("sti/til/dir", 0777); ikke? - og hvad kan jeg gøre i
stedet?

--
Venlig hilsen | <http://emilius.dk>
Brian Emilius | Emilius Consult designer Internettet

Fra : Peter

Dato : 16-06-04 19:15

On 16/06/04 19:11, in article 40d07f41$0$237$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Brian Emilius" <msn@emilius.dk> wrote:

> Hvorfor virker chmod("sti/til/dir", 0777); ikke? - og hvad kan jeg gøre i
> stedet?

Du skal være sikker på du har rettigheder til at ændre rettighederne
ellers bør det virke...

Fra : Brian Emilius

Dato : 16-06-04 19:31

"Peter" <peter@invalid.invalif> skrev i en meddelelse

> Du skal være sikker på du har rettigheder til at ændre rettighederne
> ellers bør det virke...

Hvordan finder jeg ud af det? Det er altså muligt at chmod'e et dir?

Fra : Jacob Atzen

Dato : 17-06-04 12:44

"Brian Emilius" <msn@emilius.dk> writes:

> Emilius Consult designer Internettet

Det må jeg nok sige!

- Jacob Atzen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 17-06-04 13:08

On Wed, 16 Jun 2004 19:11:27 +0200, Brian Emilius wrote:

> Hvorfor virker chmod("sti/til/dir", 0777); ikke? - og hvad kan jeg gøre i
> stedet?

Hvilken fejl får du?

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Fra : Brian Emilius

Dato : 17-06-04 16:07

"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken fejl får du?

Nu er mit problem lige pludselig blevet et helt andet... Jeg kan nu godt
CHMODe, men jeg får ikke lov til at gemme fx et billede i et dir, der er
CHMODet 0777.

fejl:
Warning: move_uploaded_file(): SAFE MODE Restriction in effect. The script
whose uid/gid is 573/573 is not allowed to access /sti/til/galleri/biler
owned by uid/gid 505/505 in /sti/til/admin.php on line 247

Jeg har jo lov til move_uploaded_file(), men der er åbenbart en konflikt
mellem brugererettigheder på scriptet og den mappe jeg vil uploade til.
Scriptet er uploadet på normal vis, mens mappen er oprettet via mkdir("",
0777).