Alternativ til ZyXEL router fra CC
Fra : Morten Andersen

Dato : 16-06-04 17:27

Er der nogen der har erfaringer med at bruge en anden router på en DSL
forbindelse fra CyberCity, end den som kommer fra CC?

Jeg har på nuværende tidspunkt en ZyXEL 642R, men vil gerne skifte den med
en fra D-Link, som har både router, wireless og switch.

Skal jeg op og investere i den med modem også (D-Link DSL-604), eller kan
jeg nøjes med den væsentlige billigere udgave (DI-614+).

Hverken CC eller D-link kan fortælle med sikkerhed hvad der vil virke, så er
der nogen der har erfaringer med denne konfiguration?

Morten

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-06-04 18:02

"Morten Andersen" <morten.andersen@it.dk> crashed Echelon writing

> Skal jeg op og investere i den med modem også (D-Link DSL-604), eller
> kan jeg nøjes med den væsentlige billigere udgave (DI-614+).

Hvis du helt vil slippe for Zyxelen så skal du investere i en router, der
også har modem og med de protokoller CC kører med.

Ellers kan du købe en Ethernet til Ethernet router og tilslutte den efter
Zyxel routeren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten Andersen

Dato : 16-06-04 18:27

tak for det hurtige svar

> Hvis du helt vil slippe for Zyxelen så skal du investere i en router, der
> også har modem og med de protokoller CC kører med.

Ja, jeg vil gerne af med min gamle. problemet er at CC siger den skal
understøtte noget der hedder VCI, men de kan ikke fortælle om en dlink
dsl-604 gør. dlink dk kan heller ikke, de henviser til deres lidt magelfulde
datablad.

Så hvis der er nogen der har praktisk erfaring, vil jeg sætte stor pris på
det.

Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-06-04 20:48

Morten Andersen skrev:

> Ja, jeg vil gerne af med min gamle. problemet er at CC siger den skal
> understøtte noget der hedder VCI, men de kan ikke fortælle om en dlink
> dsl-604 gør. dlink dk kan heller ikke, de henviser til deres lidt

SVJV har CC routere med indbygget modem. Det har 604'eren ikke.

Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-06-04 21:53

> [...]
> understøtte noget der hedder VCI, men de kan ikke fortælle om en dlink
> dsl-604 gør. dlink dk kan heller ikke, de henviser til deres lidt

DI-604 er en Ethernet til Ethernet router.

Du skal have fat i noget ATM G.Lite til Ethernet, og med indbygget modem.

--
Bjarke Andersen

Fra : C.Danielsen

Dato : 17-06-04 22:34

"Morten Andersen" <morten.andersen@it.dk> wrote in message
> [...]
[SNIP]
> [...]
> understøtte noget der hedder VCI, men de kan ikke fortælle om en dlink
> dsl-604 gør. dlink dk kan heller ikke, de henviser til deres lidt
[SNIP]

Jeg ville ikke købe noget af nogen, der ikke er klar over hvad det er de
producerer ;)

--
Claus D

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-06-04 08:52

Morten Andersen wrote:

> [...]
>
> Hverken CC eller D-link kan fortælle med sikkerhed hvad der vil virke, så er
> der nogen der har erfaringer med denne konfiguration?

Hold dig langt fra D-link - det er bunden af bunden hvad
netværksprodukter angår !

Fra : John

Dato : 18-06-04 12:14

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse

> Hold dig langt fra D-link - det er bunden af bunden hvad
> netværksprodukter angår !

Nåeh... hvorfor da?

Mvh

John