At holde en rød tråd gennem et program for~
Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-06-04 17:23

Hejsa

Jeg pusler med et program - hvor man starter med at logge ind - her
fanges username + password, og sammenfoldes med en tabel

når sessionen fortsætter ville jeg gerne gennem hele forløbet, og kald
til diverse subs - have en variabel, der indeholder kundenavnet -

sidst i programforløbet sendes en email med cdonts - hvor jeg gerne
vil medtage netop det username, jeg fik godkendt

Nogle gode ideer ?

(er temmeligt ny udi .asp )

--
jan@fedtegreven.dk

Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 16-06-04 19:20

> når sessionen fortsætter ville jeg gerne gennem hele forløbet, og kald
> til diverse subs - have en variabel, der indeholder kundenavnet -
En simpel måde at gøre det på er med en session.
Du kan læse om det her: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp

> (er temmeligt ny udi .asp )
Sådan starter alle jo , men du kan jo læse resten af den tutorial, så
ved du lidt mere

Mvh Janus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-06-04 20:44

Janus Sander Schiøtte <None@none.non> skrev :

>Sådan starter alle jo , men du kan jo læse resten af den tutorial, så
>ved du lidt mere

Jep - jeg har gnasket den igennem :)

Noget jeg ikke kan finde er : jeg har et inputfelt - hvor jeg gerne
som standard ville have mit Session("firmanr") til at stå som
forudvalgt værdi

Session("firmanr") - er et tal der kommer fra login_valideringen

i dag ser syntax'en sådan her ud :

<input type=""text"" name=""bestiltaf"" value=""skriv dit firnavn
her..."">

Hvordan dælen erstatter jeg Value= med Session("firmanr") ?

--
jan@fedtegreven.dk

Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 16-06-04 21:47

> [...]
> her..."">
>
> Hvordan dælen erstatter jeg Value= med Session("firmanr") ?

Der er 2 mulighedder:

Hvis du er i ASP-script, altså inden for <% Og %> Så kan du skrive således
her:
Response.Write "<input type='text' name='bestiltaf' value='" &
Session("firmanr") & "'>"

Hvis du er i alm. HTML (udenfor <% og %>) Så kan du skrive således her:
<input type='text' name='bestiltaf' value='<%Session("firmanr")%>'>

Det sidste er en rar lille ting at kunne når man koder asp. I HTML delen på
siden kan man altid skriv <%=VARIABEL%> for at indsætte værdien af en
variabel. Det er meget nemmere end:
<%
Response.Write VARIABEL
%>
Bare en lille fidus

Mvh Janus

Jeg har erstattet "" med ' da det ser enklere ud og i øvrigt virker lige så
godt

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-06-04 22:30

Janus Sander Schiøtte <None@none.non> skrev :

>Der er 2 mulighedder:

Ingen af dem virker her, betyder det noget at der står out forrest ?

Min fejl , jeg måske ikke fik nok med ;(

--
jan@fedtegreven.dk