Køling af HD
Fra : TL

Dato : 16-06-04 15:28

Hey

Har lige sat 2 HD(Seagate/Barracuda 7200.7)) i S-ATA men syntes de bliver
mega varme. Har købt en Pabst 80 mm blæser og vil nu smide HD op i
kabinettet over strømforsyningen, hvor der er lufthuller og mere plads. Men
spørgsmålet er så:

Er det bedst at blæse kold luft ind på HD eller puste den varme luft ud?
Nødderne i pc-butikkerne ved jo ikke noget, så nu spørger jeg de virkelige
eksperter

Mvh.
TL

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-06-04 16:17

TL skrev:

> Har lige sat 2 HD(Seagate/Barracuda 7200.7)) i S-ATA men syntes de
> bliver mega varme. Har købt en Pabst 80 mm blæser og vil nu smide HD

Det gør de oss'...

Køb et par af dem her, så kan du holde temperauren nede på dem:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=267117758&n=496932192&pn=662836542

Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 17-06-04 13:37

"TL" <lindkoldNOSPAM@city.dk> skrev i en meddelelse

> Er det bedst at blæse kold luft ind på HD eller puste den varme luft
> ud?

Den generelle tommelfingerregel er:
Kold luft suges ind nederst i kabinettet (eller på den del som har brug
for køling).
Varm luft suges ud øverst i kabinettet.

I dit tilfælde ville jeg dog vælge at blæse kold luft på dem.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : TL

Dato : 17-06-04 15:14

> [...]
> for køling).
> Varm luft suges ud øverst i kabinettet.
>
> I dit tilfælde ville jeg dog vælge at blæse kold luft på dem.

Også mit gæt....