Frontpage Extensions
Fra : J. Jensen

Dato : 16-06-04 14:49

Jeg har for nylig lavet den første hjemmeside i 7 år.
Da jeg ville uploade den , så jeg til min forskrækkelse at TDC ikke kan
behandle
Frontpage Extensions.
For 7 år siden kunne jeg da på "Skandinavia Image" senere navn " World
Online "
bruge Extensions .
Er denne Frontpage udvidelse ved at gå helt af mode.?????

J.J.

Fra : Gevaldi

Dato : 16-06-04 16:10

J. Jensen skriblede:
> [...]
> Online "
> bruge Extensions .
> Er denne Frontpage udvidelse ved at gå helt af mode.?????

Det har man aldrig kunnet på TDC, i hvert
fald ikke på home serverne.

--
/Gevaldi

Fra : J. Jensen

Dato : 16-06-04 20:18

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> J. Jensen skriblede:
>
> Det har man aldrig kunnet på TDC, i hvert
> fald ikke på home serverne.

Svar : Man kan jo godt bruge Frontpage til at lave sin hjemmeside alligevel,
men hvor omtrent går grænsen for "normal hjemmeside" og extensions
udvidelser.
Er der nogen der kan skitsere det.

J.J.

Fra : Gevaldi

Dato : 16-06-04 20:32

J. Jensen skriblede:

> Svar : Man kan jo godt bruge Frontpage til at lave sin hjemmeside
> alligevel, men hvor omtrent går grænsen for "normal hjemmeside" og
> extensions udvidelser.
> Er der nogen der kan skitsere det.

Extensions betyder udvidelser/tilføjelser
og det kræver at der bliver kørt noget
scripts/php og deslignende på serveren
og dette har aldrig været muligt på Home
serverne hos TDC.

--
/Gevaldi

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-06-04 21:55

Man kan få det på webhotellerne hos TDC - som sagt til en pebret pris.

--
ahw

Fra : En kvinde

Dato : 17-06-04 00:00

Svar : Man kan jo godt bruge Frontpage til at lave sin hjemmeside alligevel,
men hvor omtrent går grænsen for "normal hjemmeside" og extensions
udvidelser.
Er der nogen der kan skitsere det.
*******

Hvor går grænsen ?... Tja, den går ved Hoover knapperne, altså dem hvor
baggrunden eller skriften skifter farve - Frontpages besøgstæller duer
heller ikke - gæstebogen og formularene generelt funker heller ikke uden
Frontpages extensions.

Men alt dette kan omgås meget simpelt ved, at man henter tingende andre
steder på nettet og integrerer dem på sin side.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-06-04 16:56

"J. Jensen" <ingen@dresse.pt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Online "
> bruge Extensions .
> Er denne Frontpage udvidelse ved at gå helt af mode.?????

Du kan godt benytte den på TDC, hvis du kommer til lommerne - det er
dyrt. Du kan også nøjes med at lade TDC være linieudbyderen (fx
adsl-forbindelse) og lægge din hjemmeside et helt andet sted fx
www.jirty.dk - World Online vil jeg bestemt ikke anbefale (Tiscali
A/S) - de har synderlig rod i deres regnskaber og har i flere år bøvlet
med både kundeklager og opsætningsklager -de kan stadig ikke finde ud af
det med FP-ext., og de er ikke i stand til at imødekomme kundeønskerne
på en fornuftig måde.

Jeg har ikke set om de har ændret på den politik, men hvis du
sammenligner hvad det fx koster at benytte FPextensions, ASP-adgang,
PHP-adgang og databaseadgang, så vil du finde at Tiscali tager en rigtig
blodig sum for disse ting (FP-extensions var gratis sidste gang jeg så
det) - fx tog de sidst godt 6000 kr. årlig for ASP -adgang , hos jirty
kan du få både FP-extensions, ASP, PHP og databaseadgang for omkring 800
kr. årlig - en forskel, der kan mærkes.
Og firmaet er effektivt.
--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-06-04 17:03

J. Jensen skrev:

>Er denne Frontpage udvidelse ved at gå helt af mode.?

På den hjemmesideplads, som følger med et internetabonnement, er
der normalt aldrig understøttelse for specielle ting som FP
Extensions, php, asp, ssi, databaser osv.

Kun hos Image/Worldonline/Tiscali er der understøttelse for FP
Extensions, men det kører vidst ikke særlig godt.
--
Knud

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-06-04 17:06

Se her, Knud: www.jirty.dk - understøttelse for FP-ext., ASP og PHP
fx -pris årlig 800 kr. inkl. moms.

--
ahw

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en
meddelelse news:ikr0d05vssqjv3p4gubhqiem7037ltnlnt@dtext.news.tele.dk...

Fra : amesh \(Mette\)

Dato : 16-06-04 19:08

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse
> Se her, Knud: www.jirty.dk - understøttelse for FP-ext., ASP og PHP
> fx -pris årlig 800 kr. inkl. moms.

Hvis det har nogen interesse for gruppen har jeg lige købt domæne og
hotelplads hos GigaWeb i Odense http://www.gigaweb.dk/?llref=HF, med 250 mb
hotel space, og op til 5 underdomæner.

Jeg betalte godt 500 incl. moms for oprettelse og hotel det første år,
derefter er prisen ca. 300 kr. om året (incl. moms) for den årlige
fornyelse. Der er FP-extensions, ASP, PHP, CGI, database m.m. inkluderet i
abonnementet samt op til 100 popmail adresser med webmail-adgang. Det ser
ud til at fungere perfekt.

Jeg har kun linieudbyder med 1 email-adresse hos Telia.

mvh
Mette

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 17-06-04 08:20

Giga Web skriver ikke noget om hvilken FP-version til extensions, de
benytter, om man har fuld administratoradgang etc. Man kan få gratis
oprettelse hos www.tripod.jubii.dk (benyt fx www.jubii.dk -adgangen.
Giga Web har kun e-mail-support, hvilket kan være vældig udmærket, men det
er lidt langsommeligt en gang imellem.

--
ahw

Fra : Ulrik Friis

Dato : 30-06-04 22:51

> [...]
> Online "
> bruge Extensions .
> Er denne Frontpage udvidelse ved at gå helt af mode.?????

FrontPage Server Extensions giver dit web div. dynamiske elementer ved nogle
få klik i stedet for "håndkodning". Disse server udvidelser skal installeres
på serveren og gør bl.a. at man kan redigere sit web online via HTTP. Man
kan lave gæstebog, besøgstæller, forms samt andre tilsvarende interaktive
detaljer. Hvis serveren også understøtter Active Server Pages kan man
forbinde til en Access database på webbet med alle de mulighede det giver -
også ved at klikke sig frem og uden at skulle skrive lange SQL sætninger.

FrontPage server extensions kan installeres på MS Internet Information
servere, men kan også installeres på Apache servere.

Ulrik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-07-04 08:32

"Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> servere, men kan også installeres på Apache servere.

Det gælder til og med FP2002 - den nye version FP 2003 har nogle udvidelser,
der ikke lader sig installere på apacheservere, sådan som jeg har forstået
det. Det betyder ikke at man ikke kan benytte FP2003, men det betyder at man
ikke kan få den fulde funktionalitet med de tidligere versioner af
extensions.

--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-07-04 16:16

Du tænker på SharePoint som ikke er en del af FP2003 (kan hentes hos
microsoft). FP2003 kan arbejde sammen med SharePoint og har specielle
features som kun virker med SharePoint. FP2002 er ikke kompatibel med
den nye version af SharePoint.
http://www.microsoft.com/sharepoint/
Kræver Windows Server 2003.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-07-04 16:43

øeh - man kan da godt anvende FP 2003 sammen med FP ext. 2002?

Jeg er godt klar over at man kun kan få den fulde funktionalitet med Share
Point til FP2003 - men hvis en server har FP ext. installeret vil man
sagtens kunne anvende FP2003, selvom man altså ikke får den fulde
funktionalitet til programmet.

--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-07-04 01:52

Ja den vil virke med FP2002 Extensions. Der findes ikke FP2003
Extensions.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-07-04 08:37

Præcis, hvad jeg skrev - jeg tror at vi for en gangs skyld taler forbi
hinanden.

Der er tale om enten SharePoint Team Services v1.0 fra Microsoft eller
Microsoft Windows SharePoint Service - de kom med FP2002, hvor også de
sædvanlige extensions kunne fungere - med FP2003 kan man kun få den
fulde funktionalitet med programmet ved SharePoint til programmet. De
installeres - som altid - på serveren, men der plejer at være en
sammenhæng mellem programmet til klienterne (FP-serien) og versionen af
"extensions" - sharepoint er strengt taget også nogle extensions
(=udvidelser), men kaldes nu noget andet, fordi der er andre muligheder
med udvidelserne end tidligere.
--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-07-04 17:14

Kun den første kom med FP2002. Det andet er den nye version. Der
findes også SharePoint Portal Server som kun er relevant hvis man skal
hoste sharepoint websites.