Liniemålinger?
Fra : Brian Binnerup

Dato : 16-06-04 13:36

Hejsa.

Er der nogen der ved hvordan liniemålinger foretages?

Baggrunden er at jeg for noget tid siden ville bestille fastnet telefon +
adsl hos Tele2 (ja ja - men de var billigst), da jeg var en af dem der ikke
kan få ADSL uden telefon pga. Cybercity og Tiscali ingen udstyr har på min
central. Hos Tele2 fik jeg at vide at jeg ikke kunne bestille ADSL og
telefon samtidig, jeg skulle bestille telefon, go så bestille ADSL fra deres
side når den var opettet.

Højst besynderligt fik jeg så igår en regning med abonnement fra d. 13.5, og
konstaterede så at linien var oprettet, uden at jeg havde hørt noget fra
Tele2 - det har den nok været i ca. 1 måned så.

Mit problem er så at da jeg ville bestille ADSL meldte deres side at deres
målinger viste at jeg højst kunne bestille 256/128 - til samme pris som
512/512 - lidt ufedt.

Spørgsmålet er så - hvordan foretages disse målinger? Der har på intet
tidspunkt siddet en telefon i den anden ende, kan de så stadig godt måle,
når der ikke er noget "modspil"? Og er det normalt - huset er helt nyt, og
telefoninstallationen ligeledes - men det har måske ikke noget med det at
gøre?

Jeg går ud fra at hvis Tele2 har lavet sådan en måling, så får jeg ikke
meget ud af at forsøge at oprette mere end 256/128 hos nogle af de andre
udbydere?

Mvh

Brian Binnerup

Fra : Jochke

Dato : 16-06-04 17:52

Brian Binnerup skrev følgende:

> Er der nogen der ved hvordan liniemålinger foretages?

Man ser først og fremmest på hvor langt du bor fra centralen. Jo længere væk
man bor, jo mindre hastigheder kan man opnå.

--
/Jochke
Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.

Fra : snipe

Dato : 17-06-04 16:48

Det er selve linien/kobberet de målet på, fra centralen og ud til dig,
har ikke noget med din telefon at gøre.. De måler bla. db (dæmpningen),
ud fra det kan de se om du kan få internet, eller de kun kan garantere
en 256/128..

http://www.kandu.dk/