røde hunde *S*
Fra : Mette Madsen

Dato : 16-06-04 11:43

Hejsa i gruppen..
jeg har mig jordens dejligste gadekryds, som hele tiden har lignet en sort
schäfer men nu er begyndt at skifte farve..
jeg syntes at det er vældig morsom at gætte sig frem til hvad han indeholder
af forskellige hunde, fordi vi kender kun hans mor *S*

Mit spørgsmål lyder som overskriften men på en anden måde.
jeg leder efter nogen hunderacer, som har mørkerød pels... altså jeg ved
godt at en langhåret gravhund kan være rød, men det var større hunderacer,
jeg tænker på, da han er en ordenlig klippert på 50 kg og ca 70 cm over
skulderne *S*

jeg håber at der er nogen som måske kan give mig et lille tips om hvad det
kan være *S*

MVH
Mette

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 16-06-04 11:50

> jeg har mig jordens dejligste gadekryds, som hele tiden har lignet en sort
> schäfer men nu er begyndt at skifte farve..

Hej Mette

Jeg har ingen bud på hunderacen, men tror du ikke at den røde farve skyldes
blegning fra solen?

Jeg havde engang en sort (ægte) labrador, han blev rødlig i pelsen om
sommeren pgr. af solen. Det er faktisk grunden til at man idag kan købe
hundeshampoo og -balsam med solfaktor! Det er ikke for at hunden ikke skal
blive solbrændt )

Mvh Charlotte Eglin

Fra : Mette Madsen

Dato : 16-06-04 12:04

> Hej Mette
>
> Jeg har ingen bud på hunderacen, men tror du ikke at den røde farve
skyldes
> blegning fra solen?

Hejsa Charlotte..
uha, det ved jeg ikke rigtig, fordi det er kun under maven, at han er
mørkerød, altså med sorte hår imellem, og han er for stor til at han kan
ligge med stængerne i vejret, når der er sol uden for *G* og man skulle tro
at han også ville være det på ryggen og hovedet, men der er han kulsort...
hmm ja, det er lidt mystisk med Qato men det passer godt til hans
personlighed *G*

MVH
Mette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-06-04 12:51

"Mette Madsen" <soliema@(cykel)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulderne *S*
>
> jeg håber at der er nogen som måske kan give mig et lille tips om hvad det

Hej Mette

Mit gæt vil være, at den fremmede race er en Collie. Sjovt nok bliver det
altid en ordentlig klippert, når det er en blanding af Schæfer og Collie, og
der passer Colliens røde farve jo ganske godt. Det giver som regel også en
hund med et dejligt roligt gemyt, og er alle tiders barnepige, så hyrden er
bevaret. Nu kan du selv skønne om det passer på din hund.

M.V.H.....Benny..

Fra : shadow

Dato : 16-06-04 14:00

Hej Mette
Nova scotia tolling retriever her er et bud på hvad det kan være af røde
hunde, Nova scotia tolling retriever ( kaldet det røde lyn) (men er ikke så
stor). Irsk sætter, ( hvilken er en stor hund).Collie ( også en stor hund).
men der er flere alt efter hvor rød du mener det skal være.
Men du kan prøve at kigge lidt på denne side under hunderacer så kan det
være du bliver lidt klogere :)
www.dch-skagen.dk

Hilsen Jimmy

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 17-06-04 12:38

"shadow" <.shadow@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ... Nova scotia tolling retriever

Hvor kan man komme til at se sådan en i virkeligheden? Helst i nærheden af
København....

Venlig hilsen Dikte

Fra : Battlefield´s

Dato : 17-06-04 13:02

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse > > ... Nova
scotia tolling retriever

> Hvor kan man komme til at se sådan en i virkeligheden? Helst i nærheden af
> København....
>
> Venlig hilsen Dikte

Hej
Vi har i hvert fald haft et par stykker til markprøvetræning her i Horsens,
så måske kan du se nogle til Dansk Retriever Klubs træning omkring
København. Prøv at spørge i regionen (se Dansk Retriever Klubs hjemmeside)
mon ikke det er region midtsjælland?
Hilsen Vibeke

---

Fra : René Kofoed

Dato : 18-06-04 06:58

> Hvor kan man komme til at se sådan en i virkeligheden? Helst i nærheden af
> København....
>
> Venlig hilsen Dikte

Hej Dikte.
Har mødt en i Korsør, og ved hvor hun træner den.
Skriv evt privat, slet : -nospam, fra mailadr.
Mvh Susanne.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 20-06-04 21:48

"René Kofoed" <r-kofoed@email.dk> skrev i en meddelelse

> Skriv evt privat, slet : -nospam, fra mailadr.

Jeg ku ikke finde noget nospam i adressen? Min ægte adresse kan findes via
min hjemmeside.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-06-04 16:02

> [...]
> bliver det altid en ordentlig klippert, når det er en blanding af
> Schæfer og Collie, og der passer Colliens røde farve jo ganske godt.

Jeps det tror jeg du kan have ret i Benny, jeg kender sådan en blanding
fra Damhusengen og den er meget rødlig i pelsen og er en stor kleppert.
Søsteren som jeg også kender har nu mere de alm Schæferfarver og er
ikke specielt stor, som en alm Collie, bare kraftigere.

/Jens (med en knaldsort Lab/Schæfer og en brunlig/sort Lab/Rotte)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-04 03:32

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke specielt stor, som en alm Collie, bare kraftigere.
>
> /Jens (med en knaldsort Lab/Schæfer og en brunlig/sort Lab/Rotte)

Hej Jens

Jeg elsker når nogen giver mig ret ).... WoW manner, jeg tror jeg vil
flytte til Sct. Tropez... Er du da gal som pigerne ser ud der....... Ja selv
deres mødre er guf for viderekomne )) I hvert fald det Sct. Tropez der
ligger på TV 2, men det kan være virkeligheden får svært ved at følge
med.... Nå ja måske med udseendet, men kors hvor de dog har
problemer.....Tror jeg bliver hjemme... Hvis ikke mægleren ringer, Går og er
bare lidt spændt

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 17-06-04 10:02

> Hej Jens
>
> Jeg elsker når nogen giver mig ret )....

Men det kan jo værer at jeg har givet dig ret i at du har uret
hvis det viser sig at værer en anden blanding end Schæfer/Collie )

> WoW manner, jeg tror jeg
> vil flytte til Sct. Tropez... Er du da gal som pigerne ser ud
> der.......
> M.V.H.....Benny..

Nå nå, er hormonerne kommet i kog her i sommer "varmen"

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-04 12:01

> [...]
> hvis det viser sig at værer en anden blanding end Schæfer/Collie )

> Nå nå, er hormonerne kommet i kog her i sommer "varmen"

Hej igen Jens

Nej men det har altid undret mig i den serie, lige fra dens start, har der
ikke været en medvirkende, som ikke tog sig aldeles fortræffeligt ud i
bikini, eller badeshorts. ... Så hellere små og store synder, der er i
det mindste en masse god musik.

M.V.H....Benny..

Fra : René Kofoed

Dato : 16-06-04 13:57

> [...]
> skulderne *S*
>
> jeg håber at der er nogen som måske kan give mig et lille tips om hvad det

Hej Mette.
Mit gæt vil være irsk setter.
Mvh Susanne.