Problem med Firewall/NAT i TopCom WBR 611
Fra : Flare

Dato : 16-06-04 11:31

Hej

Nu blev det min tur til at blive trådløs og købte en TopCom WBR 611 wireless
router. Router og internet deling virker glimrende, men firewallen eller
hvad der nu er problemet virker (lidt for godt). Jeg synes sikke det virker
at allow noget som helst, heller ikke "Add virtual server".

Hvis jeg bruger et program som ShiledsUp! (http://grc.com/) viser den også
at samtlige porte enten er stealth eller lukkede pånær 80 og 110. Fx 119
påstår den også er lukket selvom indstillingerne er nøjagtig de samme som
for 110.

Og hvad er DMZ ifm. denne router?

Er det bare mig eller er der nogle generelle problemer med denne router?

Anders

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 17-06-04 10:21

> [...]
virker
> at allow noget som helst, heller ikke "Add virtual server".

Jeg har også en WBR611 og jeg kan godt bruge "Add virtual server". Jeg har
vist åbnet 4 forskellige porte.
Der er lidt småfejl i brugerinterfacet på min WBR611, så man nogle gange
skal lave nogle krumspring for at sætte det ønskede op.
Send eventuelt et skærmdump af din "virtuel server" opsætningsside, så jeg
kan se om der er noget anderledes end i min setup.

> Og hvad er DMZ ifm. denne router?

Jeg ved det ikke, men jeg formoder at man kan lave en af switchudgangene til
DMZ.

> Er det bare mig eller er der nogle generelle problemer med denne router?

Jeg har fundet nogle fejl i brugerinterfacet og jeg kan ikke komme på
trådløst, hvis jeg ikke broadcaster SSID, men ellers har jeg ikke set nogen
fejl. Specielt er jeg glad for at den aldrig er gået ned på nogen måde.

Niels Dybdahl

Fra : Jan Jacobsen

Dato : 17-06-04 21:41

Hej Anders,

Her er et link til et udmærket sted hvis man vil teste sin firewall for de
gængse porte. http://www.firewalls.com/freescan.asp

....Jan