Sætte maskinnavn på Mandrake
Fra : Søren Christensen

Dato : 16-06-04 11:00

Hej

Hvordan er det man sætter maskinnavnet?

Lige nu hedder den bare localhost, men jeg vil gerne ændre det til
hvam-hvilsom.dk.

Jeg kan ikke finde et smart sted i Mandrakes kontrolcenter, hvilken
opsætningsfil er det jeg så skal rette i?

Med venlig hilsen
Søren

Fra : Christian Joergensen

Dato : 16-06-04 12:07

On Wed, 16 Jun 2004 11:59:33 +0200, Søren Christensen wrote:

> Lige nu hedder den bare localhost, men jeg vil gerne ændre det til
> hvam-hvilsom.dk.

Se hostname(1).

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Fra : Thomas Aagaard

Dato : 16-06-04 12:56

Søren Christensen wrote:
> [...]
> hvam-hvilsom.dk.
>
> Jeg kan ikke finde et smart sted i Mandrakes kontrolcenter, hvilken
> opsætningsfil er det jeg så skal rette i?

Network & Internet -> DrakConnect -> Configure hostname...

M.v.h.
Thomas

Fra : Søren Christensen

Dato : 16-06-04 15:19

Den Wed, 16 Jun 2004 13:56:20 +0200. skrev Thomas Aagaard:

> Network & Internet -> DrakConnect -> Configure hostname...
>
> M.v.h.
> Thomas

Nå, dér! Tak

Søren