Pdflib
Fra : Peter

Dato : 16-06-04 09:16

Hej!

Jeg sider og generere nogen visit kort med pdflib og har i den forbindelse
brug for at lave en "plet" mellem noget tekst.. Sådan en plet der nok oftest
vil blive betegnet som en "bullet" og i html laver jeg den med ·

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg for genereret sådan en bandit
med pdflib og inge i teksten?

/Peter.

Fra : Kristian Thy

Dato : 16-06-04 09:28

Peter uttered:
> Er der nogen der har en ide til hvordan jeg for genereret sådan en bandit
> med pdflib og inge i teksten?

Inge i teksten???

Anyhoo, kan du ikke bare bruge den her: ·

Den sidder på AltGr . på mit tastatur.

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Peter

Dato : 16-06-04 09:44

On 16/06/04 10:28, in article 2jael7Fvef1iU1@uni-berlin.de, "Kristian Thy"
<thy@it.edu> wrote:

> Peter uttered:
>
> Inge i teksten???

Inde i teksten

> Anyhoo, kan du ikke bare bruge den her: ·
>
> Den sidder på AltGr . på mit tastatur.

Joo... Det er den jeg gerne vil bruge... Problemet er bare at hvis jeg
skriver den i pdf funktionen f.eks. Pdf_show_boxed så bliver den bare til
?-tegn i pdf'en.... så spørgsmålet er om man kan bruge en "kode" til at lave
den slags specielle tegn i pdflib....

/Peter.

Fra : Kristian Thy

Dato : 16-06-04 09:49

Peter uttered:

> [...]
> ?-tegn i pdf'en.... så spørgsmålet er om man kan bruge en "kode" til at lave

Hmm - det lyder mere som om at den font du bruger i PDF'en mangler
tegnet for ·.

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Peter

Dato : 16-06-04 09:56

On 16/06/04 10:49, in article 2jafscFvef1iU2@uni-berlin.de, "Kristian Thy"
<thy@it.edu> wrote:

> Hmm - det lyder mere som om at den font du bruger i PDF'en mangler
> tegnet for ·.

Det lyder rigtig nok... Har lige testet lidt på en pc (jeg sider ved en Mac)
og der giver AltGr+. Ikke en plet... Det giver ikke noget, kun i word, der
giver den ... Fonten er arial.. Kender nogen en font der minder om arial
som indeholder den plet?

/Peter.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-06-04 16:17

Peter wrote:
> Kender nogen en font der minder om arial
> som indeholder den plet?

HelveticaNeue

mvh
Johan

Fra : Peter

Dato : 16-06-04 19:16

On 16/06/04 17:17, in article capoa3$2sd$1@news.cybercity.dk, "Johan Holst

> HelveticaNeue

Den vil jeg lige afprøve i morgen..

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-06-04 21:51

Peter wrote:
> On 16/06/04 17:17, in article capoa3$2sd$1@news.cybercity.dk, "Johan Holst

> Den vil jeg lige afprøve i morgen..

Den burde ligge i de fleste fonte :) Men ved jeg selv har brugt den
flere gange fra HelveticaNeue :)

Så hvis du ikke kan finde den - så giv lige en pip (evt via email).. så
kan jeg lige sende dig - hvorledes jeg får den frem :)

mvh
Johan