|
| McCoi kædesmører - update efter gårdagens ~ Fra : anders majland |
Dato : 16-06-04 07:01 |
|
I går morges fik jeg testet regnvejdsindstillingen. Jeg kørte ca 50km i
temmelig kraftig blæst og regn. Derefter stod den så stille (udendørs i
regnen) i ~8 timer.
Da jeg herefter inspicerede kæde og hjul var den ikke hel tør, men den
havde tørre pletter på nogle af rullerne. Efter 30km i "kun" fugtigt
vejr så den pæn ud igen.
I tørvejr har jeg ikke set andet end at den er meget velsmurt og den
smule der lander på fælgen er nemt at tørre af.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Knud Dam (16-06-2004)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 16-06-04 19:11 |
|
"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:40cfe2ea$0$23869$14726298@news.sunsite.dk...
> I går morges fik jeg testet regnvejdsindstillingen. Jeg kørte ca 50km i
> temmelig kraftig blæst og regn. Derefter stod den så stille (udendørs i
> regnen) i ~8 timer.
>
> Da jeg herefter inspicerede kæde og hjul var den ikke hel tør, men den
> havde tørre pletter på nogle af rullerne. Efter 30km i "kun" fugtigt
> vejr så den pæn ud igen.
>
> I tørvejr har jeg ikke set andet end at den er meget velsmurt og den
> smule der lander på fælgen er nemt at tørre af.
>
> --
> Anders dot Majland at jyde dot dk
> email address in header is not valid
Hej Anders.
Det lyder da rigtigt godt. Med scott-oileren er man nødsaget til at regulere
mængden op manuelt, når det regner.
Og der skal temmeligt meget til på min, for det batter noget. Ellers bliver
olien skyllet af.
Til gengæld er det rart, at kæden straks er velsmurt igen, når regnen
stopper.
; - )
KD
| |
Armand (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-06-04 03:10 |
|
Knud Dam <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en
news:L10Ac.185$NK3.163@news.get2net.dk...
>
> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
> meddelelse news:40cfe2ea$0$23869$14726298@news.sunsite.dk...
> > I går morges fik jeg testet regnvejdsindstillingen. ...ikke hel tør, men
> > den havde tørre pletter på nogle af rullerne. Efter 30km i "kun" fugtigt
> > vejr så den pæn ud igen.
>
> Det lyder da rigtigt godt. Med scott-oileren er man nødsaget til at
> regulere mængden op manuelt, når det regner.
> Og der skal temmeligt meget til på min, for det batter noget. Ellers
> bliver olien skyllet af.
Dér hvor der bliver skyllet/spulet væsentligst, er hvor kæden og det vand
der piskes med dækket rundt krydser hinanden!
En simpel spoiler/"skille-væg" lavet af et stykke tilfældigt plast, og som
holder dæk og kæde afskærmet fra hinanden lige bag venstre fodhviler er et
uhyre virsomt middel mod afspuling af kæden!
--
Armand.
| |
Knud Dam (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 17-06-04 17:38 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:caqurl$1d5e$10@news.cybercity.dk...
> Dér hvor der bliver skyllet/spulet væsentligst, er hvor kæden og det vand
> der piskes med dækket rundt krydser hinanden!
> En simpel spoiler/"skille-væg" lavet af et stykke tilfældigt plast, og som
> holder dæk og kæde afskærmet fra hinanden lige bag venstre fodhviler er et
> uhyre virsomt middel mod afspuling af kæden!
>
> --
> Armand.
Hej Armand.
Jeg har set, at du har omtalt det før. Det lyder som en rigtig god idé !
Tænker du på en plastplade, der dækker fra bagsvingeren og op til
kædeskærmen evnt. monteret på indersiden af bagsvingeren ?
Mvh
KD
| |
Armand (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-06-04 21:51 |
|
Knud Dam <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en
news:mKjAc.1239$x57.998@news.get2net.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:caqurl$1d5e$10@news.cybercity.dk...
>
> > En simpel spoiler/"skille-væg" lavet af et stykke tilfældigt plast, og
> > som holder dæk og kæde afskærmet fra hinanden lige bag venstre
> > fodhviler er et uhyre virsomt middel mod afspuling af kæden!
>
> Jeg har set, at du har omtalt det før. Det lyder som en rigtig god idé !
> Tænker du på en plastplade, der dækker fra bagsvingeren og op til
> kædeskærmen evnt. monteret på indersiden af bagsvingeren ?
Afskærmningen må nødvendigvis gå indenom svingeren!
Ofte er der end ikke nogen dækning på bagsiden af kædeskærmen lige dér, og i
så fald bør monteringen dække begge kædeforløb. Montering á et knæk på
pladen og ovenpå kædeskærmen med et par popnitter er den nærmeste mulighed,
men er det for uskønt, eller kan man ikke finde andre fastgørelsespunkter
(som ved en kombineret skærm/hugger?), kan to sæt huller á ved
over/under -kant af svingeren og strips klare sagen!
Et stykke halvkraftigt (fartvind/turbolenser vil givetvis kunne få en for
tynd plade til at gå i selsving og komme i klemme med dæk eller kæde) plast
fra en tilstrækkelig stor plastdunk kan udgøre det for materiale, hvorimod
jeg ikke vil anbefale metal, som er træls at få i klemme dér!
--
Armand.
| |
NielSV650 (21-06-2004)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 21-06-04 10:10 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:cat0e6$1247$7@news.cybercity.dk...
> eller kan man ikke finde andre fastgørelsespunkter
> (som ved en kombineret skærm/hugger?), kan to sæt huller á ved
> over/under -kant af svingeren og strips klare sagen!
Og den dyre, men sikkert pænere, løsning; Køb en sådan rearhugger
Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158
| |
Dennis Hellan Peders~ (21-06-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 21-06-04 15:29 |
|
NielSV650 wrote:
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:cat0e6$1247$7@news.cybercity.dk...
>> eller kan man ikke finde andre fastgørelsespunkter
>> (som ved en kombineret skærm/hugger?), kan to sæt huller á ved
>> over/under -kant af svingeren og strips klare sagen!
>
>
> Og den dyre, men sikkert pænere, løsning; Køb en sådan rearhugger
>
Hej.
Den sørger da netop for, at alt vandet bliver kastet/spulet ud på kæden !, i
stedet for at blive fordelt rundt i hele "inderskærmen"
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
Moller (21-06-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 21-06-04 15:38 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
> Den sørger da netop for, at alt vandet bliver kastet/spulet ud på kæden !, i
> stedet for at blive fordelt rundt i hele "inderskærmen"
Øh, nå.... jeg har scootoiler + hugger, og det går skam fint... og jeg
skal ikke stille den efter om det regner eller ej.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Dennis Hellan Peders~ (21-06-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 21-06-04 15:55 |
|
Moller wrote:
> Dennis Hellan Pedersen wrote:
>
>> Den sørger da netop for, at alt vandet bliver kastet/spulet ud på
>> kæden !, i stedet for at blive fordelt rundt i hele "inderskærmen"
>
> Øh, nå.... jeg har scootoiler + hugger, og det går skam fint... og jeg
> skal ikke stille den efter om det regner eller ej.
Hej Lars.
Øhh, nå..... jeg troede ellers helst at du ville skrue på Banditten, frem
for at køre på den
Det kan da godt være at jeg tager fejl ?, men den hugger jeg havde på min
Diversion for et par sæssoner siden, gjorde da ikke just kæden
_mindre_ rødbrun efter et regnskyld, og den havde også monteret en
Scottoiler.
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
Moller (21-06-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 21-06-04 15:59 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
> Moller wrote:
>
>>Dennis Hellan Pedersen wrote:
>>
>>
>>>Den sørger da netop for, at alt vandet bliver kastet/spulet ud på
>>>kæden !, i stedet for at blive fordelt rundt i hele "inderskærmen"
>>
>>Øh, nå.... jeg har scootoiler + hugger, og det går skam fint... og jeg
>>skal ikke stille den efter om det regner eller ej.
>
>
> Hej Lars.
>
> Øhh, nå..... jeg troede ellers helst at du ville skrue på Banditten, frem
> for at køre på den
Ja, men det kan jeg ikke engang, da de skod lejer er i restordre :( *snøft*
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Dennis Hellan Peders~ (21-06-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 21-06-04 16:07 |
|
Moller wrote:
> Dennis Hellan Pedersen wrote:
>> Moller wrote:
>>
>>> Dennis Hellan Pedersen wrote:
>>>
>>>
>>>> Den sørger da netop for, at alt vandet bliver kastet/spulet ud på
>>>> kæden !, i stedet for at blive fordelt rundt i hele "inderskærmen"
>>>
>>> Øh, nå.... jeg har scootoiler + hugger, og det går skam fint... og
>>> jeg skal ikke stille den efter om det regner eller ej.
>>
>>
>> Hej Lars.
>>
>> Øhh, nå..... jeg troede ellers helst at du ville skrue på Banditten,
>> frem for at køre på den
>
> Ja, men det kan jeg ikke engang, da de skod lejer er i restordre :(
> *snøft*
Surt, regner du med at den er færdig til TPT ?
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
Moller (21-06-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 21-06-04 16:24 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
> Surt, regner du med at den er færdig til TPT ?
er lidt i tvivl... kan måske ende med MZ'en skal ud på turen i stedet.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Armand (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-06-04 17:40 |
|
NielSV650 <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en
news:cb67vg$1oth$1@gnd.k-net.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:cat0e6$1247$7@news.cybercity.dk...
> > eller kan man ikke finde andre fastgørelsespunkter
> > (som ved en kombineret skærm/hugger?), kan to sæt huller á ved
> > over/under -kant af svingeren og strips klare sagen!
>
> Og den dyre, men sikkert pænere, løsning; Køb en sådan rearhugger
Med påmonteret kæde/dækkants -spoiler??
--
Armand.
| |
anders majland (17-06-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 17-06-04 09:41 |
|
> Det lyder da rigtigt godt. Med scott-oileren er man nødsaget til at
> regulere mængden op manuelt, når det regner.
Det er programmeret op hvilken extra dosering den skal give i regnvejr -
Så det kan bare ændres.
>Har du problemer med at den drypper efter en tur, hvilket jo indtil
vidre
>har været det helt store problem med McCoi`en ?
Det har jeg så ikke læst - men heller ikke kigget ret meget på forumet.
Når den har stået nogle dage kan der godt hænge en dråbe på kanylerne,
men jeg har ikke set dryp på mit garagegulv. Men hvis slangerne er ikke
er 100% tætte kan der jo trænge lidt luft ind og olien ud af kanylerne.
Jeg har brugt silikone i alle samnlingerne.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Armand (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-06-04 16:09 |
|
anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
news:40d159ef$2$23876$14726298@news.sunsite.dk...
> > Det lyder da rigtigt godt. Med scott-oileren er man nødsaget til at
> > regulere mængden op manuelt, når det regner.
>
> Det er programmeret op hvilken extra dosering den skal give i regnvejr -
> Så det kan bare ændres.
Så mangler systemet blot en regn-detektor á dem der er ved at være udbredt
til viskerstying på biler!
--
Armand.
| |
Ukendt (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-06-04 18:56 |
|
Armand skrev i meddelelsen ...
>
>anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
>news:40d159ef$2$23876$14726298@news.sunsite.dk...
>> > Det lyder da rigtigt godt. Med scott-oileren er man nødsaget til at
>> > regulere mængden op manuelt, når det regner.
>>
>> Det er programmeret op hvilken extra dosering den skal give i regnvejr -
>> Så det kan bare ændres.
>
>Så mangler systemet blot en regn-detektor á dem der er ved at være udbredt
>til viskerstying på biler!
Og det er lige netop hvad den har
mvh
Orla
>
>--
>Armand.
| |
Armand (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-06-04 21:33 |
|
Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
news:40d1dbe4$0$221$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Armand skrev i meddelelsen ...
> >
> >anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
> > en news:40d159ef$2$23876$14726298@news.sunsite.dk...
> >> > Det lyder da rigtigt godt. Med scott-oileren er man nødsaget til at
> >> > regulere mængden op manuelt, når det regner.
> >>
> >> Det er programmeret op hvilken extra dosering den skal give i
regnvejr -
> >> Så det kan bare ændres.
> >
> > Så mangler systemet blot en regn-detektor á dem der er ved at være
> > udbredt til viskerstying på biler!
>
> Og det er lige netop hvad den har
Ohh!
--
Armand.
| |
D@n Dethlefsen (17-06-2004)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 17-06-04 06:08 |
|
anders majland wrote:
> I går morges fik jeg testet regnvejdsindstillingen. Jeg kørte ca 50km
> i temmelig kraftig blæst og regn. Derefter stod den så stille
> (udendørs i regnen) i ~8 timer.
>
> Da jeg herefter inspicerede kæde og hjul var den ikke hel tør, men den
> havde tørre pletter på nogle af rullerne. Efter 30km i "kun" fugtigt
> vejr så den pæn ud igen.
>
> I tørvejr har jeg ikke set andet end at den er meget velsmurt og den
> smule der lander på fælgen er nemt at tørre af.
Har du problemer med at den drypper efter en tur, hvilket jo indtil vidre
har været det helt store problem med McCoi`en ?
--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar
| |
Richard (21-06-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 21-06-04 19:41 |
|
anders majland wrote:
> Da jeg herefter inspicerede kæde og hjul var den ikke hel tør, men den
> havde tørre pletter på nogle af rullerne. Efter 30km i "kun" fugtigt
> vejr så den pæn ud igen.
FYI: Den belgiske producent af den konkurrerende kædesmøreanlæg
Pro-Oiler - www.pro-oiler.com - sælger oliefordeleren med to snabler for
EUR 15, har jeg hørt andetsteds. Pro-Oiler anbefaler at skifte dem for
hver 1kkm svjhf, og sælger dem derfor også i løs vægt
Se mere http://www.pro-oiler.com/gallery_htm/gallery_comp_nozzle.htm
Da fordelerne plejer at være ensidige - på nær Loobman's meget simple -
kunne andre måske være interesserede i denne, som jeg ikke har set
omtalt herinde før. Iflg en tysk Trans Africa-bruger er doseringen så
jævn og kan doseres så nøjagtig, at en liter olie - alm. motorolie -
holder op til 100kkm afhængig af fugtighed, støv etc.
Til gengæld koster anlægget EUR 199 ab fabrik og ser ud til at være
mindst lige så besværligt at finde plads til som McCoi's, eller?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
anders majland (22-06-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 22-06-04 09:33 |
|
> FYI: Den belgiske producent af den konkurrerende kædesmøreanlæg
> Pro-Oiler - www.pro-oiler.com - sælger oliefordeleren med to snabler
> for EUR 15, har jeg hørt andetsteds. Pro-Oiler anbefaler at skifte
> dem for hver 1kkm svjhf, og sælger dem derfor også i løs vægt
Skifte for hver 1000km - så kan manda næsten ligesågodt smære kæden
manuelt
Fordelen (eller ulempen) er at man selv skal justere mænden på en
drejeknap. Altså ulempe fordi den ikke selv kompenserer for regnvejr.
Det er meget godt at man kan justere mængden mens man kører, men det er
da list svært at se hvornår den trænger ... Eller hvor meget ekstra den
skal have fordi der er fugtigt i vejret.
> Se mere http://www.pro-oiler.com/gallery_htm/gallery_comp_nozzle.htm
Nydelig
> Til gengæld koster anlægget EUR 199 ab fabrik og ser ud til at være
> mindst lige så besværligt at finde plads til som McCoi's, eller?
Det er jo lige omkring det dobbelte ... Mhs til pladsen behøver mccoi'en
ikke places samlet et sted. De 3 hovedbestandele elektronik, tank og
pumpe kan placeres hvor der nu kan skaffes plads. Og så kan "mange" nok
nøjes med en noget mindre tank end mig.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Richard (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 22-06-04 15:41 |
|
anders majland wrote:
>>FYI: Den belgiske producent af den konkurrerende kædesmøreanlæg
>>Pro-Oiler - www.pro-oiler.com - sælger oliefordeleren med to snabler
>>for EUR 15, har jeg hørt andetsteds. Pro-Oiler anbefaler at skifte
>>dem for hver 1kkm svjhf, og sælger dem derfor også i løs vægt
>
> Skifte for hver 1000km - så kan manda næsten ligesågodt smære kæden
> manuelt
Ups, nej, skulle være 10.000 km som anbefalet interval; men mon ikke det
til dels er for at have et eftersalg
> Fordelen (eller ulempen) er at man selv skal justere mænden på en
> drejeknap. Altså ulempe fordi den ikke selv kompenserer for regnvejr.
Enig, et oplagt punkt at forbedre.
> Det er meget godt at man kan justere mængden mens man kører, men det er
> da list svært at se hvornår den trænger ... Eller hvor meget ekstra den
> skal have fordi der er fugtigt i vejret.
Svjh nævnte du tørre pletter på din kæde i regnvejr, så McCoi'en skal
føreren vel også tilpasse eller køre til, ikke? - og kan vel ikke gøre
det under kørslen uden værktøj, eller?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
anders majland (22-06-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 22-06-04 16:00 |
|
> Svjh nævnte du tørre pletter på din kæde i regnvejr, så McCoi'en skal
> føreren vel også tilpasse eller køre til, ikke? - og kan vel ikke gøre
> det under kørslen uden værktøj, eller?
Jeg har fået at vide (fra en normalt pålidelig kilde) at regnvandet er
rigeligt smørende sålænge man kører - så der er problemet "kun"
rustbeskyttelse når man efter en tur i hæftig regn efterlader den.
Morgenens små byer (og 200km) har ikke efterladt tørre pletter.
Pro Oileren er da tydeligt et mere færdigt produkt og end gør-det-selv
projektet. Største forskel er i påføringen (kanyler <> specialrør) men
tilgængld kan jeg godt lide at have fuld source og diagram på den hvi
sjeg nu skulle få lyst til at ændre på den
Pumpen ligner meget - så måske de 2 produkt/projekt har en fælles fortid
et sted. For at citere "opfinderen" af McCoi :"
a.. Pro-Oiler
Der McCoi hat kommerzielle Nachahmer gefunden, ich fühle mich geehrt.
"
På McCoi'en er også en omskifter til justering af doseringen - Denne kan
man da sagtens føre op til styret, men jeg har valgt set'n'forget ...
Jeg har dog sat den ret højt i forhold til standard anbefalingen.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
|
|