Proooblemer...
Fra : sfc

Dato : 15-06-04 20:50

Hej NG!!!

Prøver at hjælpe en ven med computer problemer...

Han har købt en computer i dele fra MultimedieWorld, som han selv har
samlet.

Intel P4 2.8/800
Asrock Bundkort
512 Noname Pc 3200 Ram
Palit Fx5500 256 Mb Gfx
120 GB Maxtor
Liteon Brænder
Banjo DVD drev

Problemet er at computeren fryser uden at komme med fejlmeddelser.
Det kan være på forskellige tidspunkter, i både spil og windows programmer
(word)
Nogen gange går der 3 timer, nogen gange går der kun 20 min.

Jeg har lavet en clean windows xp installation, med alle bundkort drivere,
nye grafikkort drivere, og SP1, men computeren går stadig død.
Har prøvet rammen i forskellige slots, og sat den ned til 333 mhz, uden det
hjalp.
Vi har også CPU stabitilty test + 3Dmark samtidig i en halv time, uden den
gik ned?
Igår prøvede han at køre Memtest 3.0 (dos) den havde kørt i en time da han
gik i seng uden problemer, men var gået i stå (sort skærm) da han stod op i
morges.
Kan man så regne med at det er rammen den er gal med, eller måske PSU?
CPU bliver ikke over 56 grader.

Eller kan det være det skod bundkort han har købt?

Mvh sfc

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-04 11:10

sfc wrote:

> Asrock Bundkort
> Palit Fx5500 256 Mb Gfx

En af de to dele, eller måske PSU som du selv nævner.
Bliver grafikkort eller NordBro for varm?

Fra : sls

Dato : 16-06-04 18:38

> En af de to dele, eller måske PSU som du selv nævner.
> Bliver grafikkort eller NordBro for varm?

Nej, han kører også med kabinettet åben, men det hjælper ikke.

Mvh Sfc

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-06-04 19:55

sls skrev:

> Nej, han kører også med kabinettet åben, men det hjælper ikke.

Der er fejlen sikkert. Et åbent kabinet giver minus airflow og dermed
overopheder mange ting.

Jesper G. Poulsen

Fra : Sander

Dato : 17-06-04 20:19

Et langskud ville være at gå i Enhedshåndtering, og her åbne første punkt
Computer, og så ændre computertypen
til "Pc med avanceret konfigurations og strømstyringsgrænseflade (ACPI)".
Det er ihvertfald løsningen nogle gange på et Asus kort.

Sander.

http://dk.europe.creative.com/support/forums/thread.asp?thre=24422

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-04 23:29

Sander skrev:

> Et langskud ville være at gå i Enhedshåndtering, og her åbne første

Hvorfor kan folk ikke finde ud af at skrive opfølgninger til de rigtige
indlæg...?

FUT:dk.admin.netikette

Jesper G. Poulsen