Sammenligne to Integer i SQL i forb. med A~
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 15-06-04 17:49

Jeg har en kolonne i en acess database, der hedder semester og
som består af tal. (Long Integer). I disse felter står der et tal
for et semester.

Jeg har en sem_count i min ASP kode, som jeg benytter til at
holde styr på hvilket semester jeg arbejder med. Den
initialiserer jeg således: sem_count = 0

Min SQL ser således ud:

SQL = "SELECT * FROM sdu WHERE semester = '" _
+ (sem_count+1) + "'"

Den melder følgende fejl:

Type mismatch: '[string: "SELECT * FROM sdu WH"]'
/_sdu/index.asp, line 78

hvor linie 78 er min SQL forspørgelse. Som jeg lige kan se, så
prøver jeg at sammenligne to integer, men kan åbenbart ikke få
lov til det. Hvad er der galt?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Kjærsgaard

Dato : 15-06-04 21:17

Rasmus Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> SQL = "SELECT * FROM sdu WHERE semester = '" _
> + (sem_count+1) + "'"

Jeg går udfra det er standard asp 3.0 du arbejder med? Du
konkatenerer en streng hvori der indgår en variabel. I asp
konkatenerer du med & tegnet hvis det er vbscript.

Derudover mener jeg vbscript opfatter variable der er inkluderet i
'" & variabel & "' som en strengvariable - og det er det jo ikke i
dit tilfælde.

Det forklarer ihverttilfælde fejlmeddelelsen. Du kan anvende
funktionen Response.Write(Typename(sem_count)) til at bestemme
hvilken subtype din variabel har.

I vbscript vil jeg tro det er:

SQL = "SELECT * FROM sdu WHERE semester = " _
&sem_count+1

Lars

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 15-06-04 23:25

Lars Kjærsgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> I vbscript vil jeg tro det er:
>
> SQL = "SELECT * FROM sdu WHERE semester = " _
> &sem_count+1
>

> Lars

Tak Lars....det var jo bare det der skulle til! *S*

Fra : Casper Bang

Dato : 15-06-04 21:38

> Min SQL ser således ud:
>
> SQL = "SELECT * FROM sdu WHERE semester = '" _
> + (sem_count+1) + "'"

måske:

SQL = "SELECT * FROM sdu WHERE semester = '" _
+ (CINT(sem_count)+1) + "'"