Træt U.S.Robotics router?
Fra : Jørgen Elmer

Dato : 15-06-04 16:30

Hej
Min U.S.Robotics 8000 router er blevet træt? Jeg kan downloade m. ca.
1Kb/sek, når jeg kører igennem den. Når jeg sætter en PC direkte på
min TDC-ADSL(512/128b/s) så går det med 50 til 60 Kb/sek....
Jeg har opgraderet firmwaren i routeren, slukket og tændt den og
reboot'et den, hvad kan jeg ellers prøve..

Det er ikke pc'en.

Nogen der har set noget lignende?

Elmer

Fra : Mig

Dato : 15-06-04 18:33

"Jørgen Elmer" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har opgraderet firmwaren i routeren, slukket og tændt den og
> reboot'et den, hvad kan jeg ellers prøve..

Tjaa jeg deler en 512/128 og en Linksys router med min nabo og hans maskine
hentede også langsomt mens min egen kørte fint..men nu kører hans igen..han
har tjekket for spyware/orm og fandt ikke noget.....mystisk

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 15-06-04 18:50

On Tue, 15 Jun 2004 19:33:03 +0200, "Mig" <123@123.dk> wrote:

> [...]
>hentede også langsomt mens min egen kørte fint..men nu kører hans igen..han
>har tjekket for spyware/orm og fandt ikke noget.....mystisk

Jeg/Vi har 5-10 maskiner på, og det er galt på dem alle. Det jeg
refererer til er med kun een maskine på.
Jeg er faktisk overbevist om at det er en defekt i routeren....og jeg
er næsten på vej hen til pusheren.

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 15-06-04 23:10

On Tue, 15 Jun 2004 17:30:10 +0200, Jørgen Elmer <virker@ikke.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg har opgraderet firmwaren i routeren, slukket og tændt den og
>reboot'et den, hvad kan jeg ellers prøve..

Kan hastighededen reduceres p.g.a. scanning og orme m.m.?
I Logfilen fra routeren er der ca 100 entries med:
"Unrecognized acces from 193.162.154.10"
inden for 2 minutter! IP adressen varierer....

Elmer

Fra : Nic

Dato : 16-06-04 06:54

> Kan hastighededen reduceres p.g.a. scanning og orme m.m.?
> I Logfilen fra routeren er der ca 100 entries med:
> "Unrecognized acces from 193.162.154.10"
> inden for 2 minutter! IP adressen varierer....

Har den ramte maskine en fw?
Hvilke ping-tider får dem til fx. tv2.dk?
Hvad siger en netstat?

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 16-06-04 09:06

On Wed, 16 Jun 2004 07:53:45 +0200, "Nic" <emailxyznifo@fogh.com>
wrote:

>Har den ramte maskine en fw?
Det er en router....
>Hvilke ping-tider får dem til fx. tv2.dk?
Med PC'en direkte på ca 20msek, og gennem routeren ca 500msek.
>Hvad siger en netstat?
Intet...

m.v.h.

Fra : Nic

Dato : 16-06-04 09:13

> Det er en router....
Da ikke den maskine der er langsomt på nettet?

> Med PC'en direkte på ca 20msek, og gennem routeren ca 500msek.
Det taler jo for sig selv - hvad siger ping på routeren?

> Intet...

Intet?

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 16-06-04 15:22

On Wed, 16 Jun 2004 10:13:10 +0200, "Nic" <emailxyznifo@fogh.com>
wrote:

>Da ikke den maskine der er langsomt på nettet?
De er alle langsomme...

>Det taler jo for sig selv - hvad siger ping på routeren?
Hvis jeg pinger mit domæne er det også hurtigt < 10 msek

Jo selvfølgelig, men kun det der skal være der.

>Intet?

Jeg er overbevist om at det er routeren, som ikke kan håndtere alle de
"angreb", som den udsættes for. ( mere end 50 pr minut).

Jeg har lige købt en ny iNexQ BR400 i TDC shoppen, og nu spiller det
igen. Den har jeg dog tænkt mig at returnere, og så bestille den
billigste jeg kan finde på nettet.

m.v.h.