Ny trådløs - hvilken?
Fra : Alex Jensen

Dato : 15-06-04 15:50

Som i måske kan se et par indlæg længere nede er min trådløse Ericsson Dect
260 blevet defekt. Jeg er derfor på jagt efter en ny passende model, men nu
har jeg ikke kigget trådløs telefon i 4 år, så jeg vil gerne have nogle gode
råd.

Hvor får man en god dect-telefon for pengene (maks. 1500), når der skal
købes trådløs. Det skal helst være ny, men er anbefalingen f.eks. en brugt
Beocom (eller lignende) bliver denne også taget med i betragtningen. Jeg
lægger først og fremmest vægt på samtalekvaliteten og "Vis nummer", men
ellers kan telefonsvarer, telefonbog, rækkevidde, design og batterilevetid.

På forhånd tak!

Alex

Fra : Jakob Pedersen

Dato : 17-06-04 08:00

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote in message
> Hvor får man en god dect-telefon for pengene (maks. 1500)

Hej Alex,
Hvis du vil have en god, enkel og stabil trådløs telefon, ville jeg
personligt anbefale Beocom 4 som et oplagt bud. Samtale-kvaliteten er
sublim, og det samme er rækkevidden (kan selv tage min egen med i
elevatoren, og tre etager ned i et lejligheds-kompleks for at hente post og
snakke i telefon samtidigt...)
Der har været nogle issues omkring batteri-tiden på den, som skulle kunne
løses ved en firmware-opgradering, men det har jeg ikke selv haft problemer
med. Telefonen har indbygget telefonbog og vis-nummer, men har desværre
ingen telefonsvarer. At den desuden er flot designet er jo blot et ekstra
plus.
Jeg mener at den tidligere har været på tilbud til omkring DKR. 2000.- så
mon ikke at du skulle kunne finde en brugt til 1500?

Mvh
Jakob S. Pedersen

Fra : DrNo

Dato : 17-06-04 18:45

"Jakob Pedersen" <jsp@REMOVEkom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sublim, og det samme er rækkevidden
> Telefonen har indbygget telefonbog og vis-nummer, men har desværre

Den mangler desværre også en højttaler så man kan tale 'håndfrit'

Fra : Jens Rex

Dato : 18-06-04 11:25

Jakob Pedersen skrev:

>Hvis du vil have en god, enkel og stabil trådløs telefon, ville jeg
>personligt anbefale Beocom 4 som et oplagt bud.

Er der nogen der ved om den fås i en ISDN udgave?

Fra : Leo Havmøller

Dato : 18-06-04 13:25

"Jens Rex" <dont@send.mail> wrote in message

> Er der nogen der ved om den fås i en ISDN udgave?

Det ved jeg ikke, men Beocom 6000 findes i en ISDN udgave.

Leo Havmøller.

Fra : Jens Rex

Dato : 18-06-04 19:48

Leo Havmøller skrev:

>Det ved jeg ikke, men Beocom 6000 findes i en ISDN udgave.

Det er rigtigt, men det er jo ikke en Beocom 4 :)

Men det bliver nok en Beocom 6000 jeg skal have så. Jeg har allerede en Beocom 3
bordtelefon som jeg er glad for, men vil gerne supplere med noget trådløst.

Fra : Bjarne Just

Dato : 18-06-04 13:59

"Jens Rex" <dont@send.mail> wrote in message

> Er der nogen der ved om den fås i en ISDN udgave?

Jeg ved, at det gør den ikke.

mvh Bjarne

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 17-06-04 10:14

Hejsa Alex

Vi bruger et sæt PHILIPS KALA dect tådløs telefonsæt her
i huset, og du kan i Tyskland indkøbe denne telefon med valgfrit
1 - 4 håndsæt.

Vi købte den med 3 da vi kun bor i lejlighed, og kostede os ca. 700 kr.
syd for grænsen, hvis du ønsker sådan en telefon, så bare skriv, og jeg
skal gerne indkøbe det i Tyskland.

Her kan du finde lidt info...
http://www.phones4less.co.uk/acatalog/Phones4Less_Philips_Digital_Cordless_T
elephones_44.html

/ Qbic
/ http://www.ringparken.dk/hard.htm

Fra : Per Olsen

Dato : 17-06-04 21:40

> [...]
>
> Vi købte den med 3 da vi kun bor i lejlighed, og kostede os ca. 700 kr.
> syd for grænsen, hvis du ønsker sådan en telefon, så bare skriv, og jeg

Virker "Vis nummer" funktionen på denne telefon i Danmark? De bruger et
andet system i Tyskland.

- Per

Fra : Asboe

Dato : 18-06-04 06:16

Per Olsen skrev i meddelelsen:
<40d201a1$0$271$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

>Virker "Vis nummer" funktionen på denne telefon i Danmark? De bruger et
>andet system i Tyskland.

Ja - det kan indstilles!
--
Hilsen Asboe

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-06-04 14:04

"Qbic - [6400]" <info@qbic.dk> wrote in message

> [...]
>
> Vi købte den med 3 da vi kun bor i lejlighed, og kostede os ca. 700 kr.
> syd for grænsen, hvis du ønsker sådan en telefon, så bare skriv, og jeg

Det var da rimeligt billigt, hvor var det henne?

Ved du (eller andre) hvad forskellen er på Kala og Xalio? Man kan nemlig
købe en Xalio 300 med et ekstra håndsæt til 500,- hos coop. Det virker også
rimeligt billigt.

mvh Frank

Fra : J?rn Petersen

Dato : 22-06-04 09:26

> Det var da rimeligt billigt, hvor var det henne?

Hos Real i Flensborg sælger de i denne uge "Kala 300 Vox Quattro" til
130 Euro (under 1000 kr.).
4 håndsæt, indbygget telefonsvarer, håndfri, osv.
Problemet bliver muligvis, at de ikke har nok på lager. Så det er nok
en god ide lige at ringe til butikken først (0049 461 902 820).
Jeg prøvede for nogen uger siden at købe et sæt magen til, men fik til
sidst et tilsvarende sæt fra AEG, da KALA'erne ikke kunne skaffes
hjem.

(I næste uge sælger Real for øvrigt et Siemens Gigaset S150 til samme
pris. Jeg ved dog ikke med sikkerhed, om dens vis nummer virker i
Danmark.)