Valg af hund
Fra : Grethe Thomassen

Dato : 15-06-04 15:01

Jeg ved der findes en test man kan besvare for at finde ud af hvilken hund
der egner sig bedst til ens familie, men jeg ved ikke hvordan eller hvor jeg
kan finde den. Nogen der kan hjælpe?

på forhånd tak
Grethe.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-06-04 15:23

"Grethe Thomassen" <grethethomassenFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der egner sig bedst til ens familie, men jeg ved ikke hvordan eller hvor

Hej Grethe

Jeg kender ikke den test, men jeg tro bare det gælder om at læse sig frem
til hvilken hund der passer til en og en's hverdag, og evt, besøge nogen
udstillinger og få sig en god snak med mange hundeejer

Held og lykke

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk ( her kan du læse lidt om en Dansk/Svensk gårdhund )

Fra : Slumfret

Dato : 15-06-04 15:50

*klip*
> Jeg ved der findes en test man kan besvare for at finde ud af hvilken hund
> der egner sig bedst til ens familie,
*klip*

http://www.waltham.com/

--> dog --> select a dog

....... men jeg synes nu ikke du skal vælge hund ud fra
hvad den test kommer frem med , men ok et sted skal man jo starte.....

Tag på biblioteket og lån en masse hundebøger og som Bolette skriver tag
ud og mød nogle hunde og hundeejere

Venlig hilsen
Slumfret & Hund

Fra : Battlefield´s

Dato : 15-06-04 15:53

"Slumfret" <slumfret@opacus.dk> skrev i en meddelelse

> *klip*
> *klip*

Hej
Der er også denne:
http://www.teststeststests.com/dogbreedtest.htm

Hilsen Vibeke

---

Fra : Snasse

Dato : 15-06-04 15:56

> [...]
> der egner sig bedst til ens familie, men jeg ved ikke hvordan eller hvor

Hej Grethe

Jeg kender til 2 sider, men de er dog ikke på dansk

http://animal.discovery.com/guides/dogs/selector/selector1.jsp

http://www.dogbreedinfo.com/search.htm

Håber det var sådan noget lign. du eftersøgte

--
Susanne

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-06-04 16:26

> [...]
> der egner sig bedst til ens familie, men jeg ved ikke hvordan eller hvor

Hej Grethe.

Du har fået nogen links og blevet anbefalet at låne nogen bøger på bib. Ud
over det synes jeg at du skal kigge rundt på de udstillinger der er i
nærheden af dig og snakke med opdrættere osv. Langt de fleste er meget glade
for når kommende hunde-ejere kommer hen og snakker!

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor', men hvis du er interesseret i at
kigge på en udstilling, så kig på
http://www.dansk-kennel-klub.dk
under "udstillinger." Kunne du tænke dig at se en udstilling under feks.
Dansk Retriever Klub kan du se datoer for dem på
http://www.dansk-retriever-klub.dk/ og under dem er der endnu 5 klubber der
afholder udstillinger for deres race. Der er Labrador, Golden, Flatcoat,
Chesepeake og Curly Coated Retrievere.

Du kan også finde flere links til special-klubberne på dkk's hjemmeside. På
de sider kan du ofte se hvornår de holder special-klub udstillinger.

God fornøjelse i din jagt!

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : shadow

Dato : 15-06-04 21:50

Hej Grethe
Du kan finde lidt inspiration her på vores hjemmeside
www.dch-skagen.dk under hunderacer
hilsen
Jimmy