TDC og Zyall 10W
Fra : Ulrik

Dato : 15-06-04 13:06

Hej allesammen!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!

Jeg prøver at sætte en Zyxel Zywall 10W til min TDC bredbånd (DHCP-løsning).

Lige meget hvad jeg prøver kan jeg ikke modtage en IP via. DHCP i min
Zywall.

Sætter jeg netkablet fra mit Speedstream-modem direkte i min computer
modtager jeg en IP efter 5 sekunder.

Mit setup i Zywallen er som flg.:

Menu 11.1 - Remote Node Profile

Rem Node Name= TDC ADSL Route= IP
Active= Yes

Encapsulation= Ethernet Edit IP= No
Service Type= Standard Session Options:
Service Name= N/A Edit Filter Sets= No
Outgoing:
My Login= N/A
My Password= N/A Edit Traffic Redirect= No
Retype to Confirm= N/A
Server= N/A
Relogin Every (min)= N/A

Menu 11.3 - Remote Node Network Layer Options

IP Address Assignment= Dynamic
IP Address= N/A
IP Subnet Mask= N/A
Gateway IP Addr= N/A

Network Address Translation= SUA Only
Metric= 1
Private= N/A
RIP Direction= None
Version= N/A
Multicast= None

Ellers er opsætningen i min Zywall "standard" vedr. tildeling af IP-adresser
på LAN - det virker fint. Mine computere får hver deres IP.
Men Zywallen vil bare ikke modtage en IP fra TDC? Hjælp...!

RG

Fra : Morten Davidsen

Dato : 15-06-04 13:20

"Ulrik" <dont@spam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> på LAN - det virker fint. Mine computere får hver deres IP.
> Men Zywallen vil bare ikke modtage en IP fra TDC? Hjælp...!
Hmm ... hvis du prøver at læse gamle indlæg i denne gruppe vedr. TDC og IP
... skal du huske lige at lave en ipconfig /release på din computer .. inden
du sætter din ZyWall til .. det skulle gerne hjælpe ..

/MD

Fra : Ulrik

Dato : 15-06-04 13:36

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
inden
> du sætter din ZyWall til .. det skulle gerne hjælpe ..

Hej!

Ja, jeg har været igennem gamle indlæg i gruppen, men rådene hjælper ikke
rigtigt.
En del af de kommandoer der anbefales prøvet i "Command Interpreter Mode" er
enten forældet eller understøttes måske ikke af 10W'eren?

Jeg har også lavet en /release både på min pc og Zywallen, men det hjælper
ikke.
Zywallen får ikke IP'en.

RG

Fra : Hans

Dato : 15-06-04 14:10

> [...]
> enten forældet eller understøttes måske ikke af 10W'eren?
>
> Jeg har også lavet en /release både på min pc og Zywallen, men det hjælper

Prøv og klon MAC-adressen fra din computer til ZyWALL'en, så du ikke skal
slås med IP-release og renew. Hvis de har samme MAC-adresse skal ZW få en IP
med det samme når du sætter den på adsl-modemet.

/ Hans

Fra : Ulrik

Dato : 15-06-04 15:55

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

IP
> med det samme når du sætter den på adsl-modemet.

Tak Hans!!

Det ser ud til at det var problemet :) Virker perfekt nu!

Takker igen!!

RG

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-06-04 06:21

Ulrik skrev:

> Lige meget hvad jeg prøver kan jeg ikke modtage en IP via. DHCP i min
> Zywall.

Ring til TDC Hotline og bed dem reset'e din linie.

Jesper G. Poulsen