Væktøjer til design af databaser?
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 15-06-04 11:50

Hej gruppe.

Jeg står og skal have designet et par større (i forhold til hvad jeg er
vant til). Derfor leder jeg efter råd til, hvordan man skal bære sig ad.

Hvad gør I?
Laver I ER-diagrammer? - i så fald, hvilke programmer tegner I dem i?
(har set lidt på dia)

Jeg har ikke før tegnet ER-diagrammer...
Har I nogle links til nogle eksempler på disse? (simple lige til at
starte med :))

Normalt plejer jeg bare at tegne tingene op på et white board og skrive
tabellerne i et spread sheet.

Mvh
Thomas Damgaard Nielsen

Fra : Kristian Thy

Dato : 15-06-04 12:17

Thomas Damgaard Nielsen uttered:
> Hvad gør I?
> Laver I ER-diagrammer? - i så fald, hvilke programmer tegner I dem i?
> (har set lidt på dia)

Dia er meget godt. Med værktøjet tedia2sql¹ kan man også få omdannet sit
ER-diagram (tegnet i modificeret UML-notation) omdannet til SQL
statements til at oprette tabellerne i din database.

Ellers virker DBDesigner² også meget godt.

[1]: http://tedia2sql.tigris.org/
[2]: http://www.fabforce.net/dbdesigner4/

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 16-06-04 07:19

Kristian Thy wrote:

> Dia er meget godt. Med værktøjet tedia2sql¹ kan man også få omdannet sit
> ER-diagram (tegnet i modificeret UML-notation) omdannet til SQL
> statements til at oprette tabellerne i din database.

Jeg kan ikke finde nogen steder på sitet, hvor jeg rent faktisk kan
downloade det.

> Ellers virker DBDesigner² også meget godt.

Den har jeg lige prøvet.
Den er meget fin.

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Kasper Larsen

Dato : 15-06-04 12:31

"Thomas Damgaard Nielsen" <tdn@ircnet.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> starte med :))
>
> Normalt plejer jeg bare at tegne tingene op på et white board og skrive

Jeg er blevet så glad for DDS-lite http://www.dds-lite.com/ at jeg sågar har
købt en licens !!

Kasper

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 16-06-04 07:35

Kasper Larsen wrote:

> Jeg er blevet så glad for DDS-lite http://www.dds-lite.com/ at jeg sågar har
> købt en licens !!

Har kigget på evaluation versionen.
Det ser meget fint ud.
Jeg synes dog indtil videre bedre om DBDesigner4.

Mvh
Thomas Damgaard