Lederskabs øvelse
Fra : shadow

Dato : 15-06-04 11:34

Er ikke en egentlig aktivitet, men ganske sjov og anvendelig til at
overbevise din hund om, at du har nogle eminente lederkvaliteter.
Mens din hund er optaget af noget andet end dig og er på nogle meters
afstand af dig, drysser du nogle få lækre godbidder i græsset eller
skovbunden.
Uden et ord til hunden stiller du dig nu bøjet henover gufferne og
koncentrerer dig om disse. Du kan godt sige "næh hvor lækkert" og "åh hvor
dejligt" eller lignende, men kun henvendt til dig selv og du må ikke kalde
på hunden!
Vent roligt på at den får øje på dig og se så, hvad der sker: Den kommer hen
til dig! Gør intet andet end at se på gufferne. På et tidspunkt vil hunden
begynde at snuse sig frem til godbidderne og du har nu fået nogle
lederskabspoints, som den der ved, hvor maden findes !
Dette er en god måde at få hunden til at komme på - helt frivilligt.
Det der sker er, at hunden via sin genetiske arv genkender situationen og
instinktivt reagerer "rigtigt". Det du gør er nemlig at "tage stand" og
denne adfærd genkendes af alle hunde.

M.V.H
Jimmy
www.dch-skagen.dk

Fra : MGA

Dato : 15-06-04 16:35

"shadow" <.shadow@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det der sker er, at hunden via sin genetiske arv genkender situationen og
> instinktivt reagerer "rigtigt". Det du gør er nemlig at "tage stand" og

Super - den skal jeg prøve med Kali!

Nu har jeg forresten lært hende tricket med ikke at spise godbiden før jeg
giver lov: http://www.metteogthomas.dk/hund/hund.htm - det allersidste
billede på siden

Mette