IIS sender ikke nyeste version af fil
Fra : Casper Bang

Dato : 15-06-04 11:35

Hej,

Jeg ved at der har været snakket om noget lignende tidligere her i gruppen,
men har desværre alligevel ikke kunnet få det løst :( Nu håber jeg så at i
kan hjælpe mig.

Jeg har windows 2003 med IIS 6 installeret.

Jeg har det problem at IIS ikke ser ud til at opfatte hvornår der uploades
en ny version af en ASP fil; det virker ikke som om den rekompilerer de nye
filer!?
Samtidig ser det ud til at webserveren cacher billeder; selv hvis jeg
sletter et givent billede fra serveren, sender den det stadig til browserne.

Jeg håber meget i kan hjælpe mig med dette!

På forhånd tak for hjælpen.
~Casper Bang

Fra : Kenni Profft

Dato : 15-06-04 15:25

Hej Casper,

For helt at forstå dit problem vil jeg lige sikre mig om du har inkluderet
følgende linier i headeren på din asp-fil? Altså mellem html og head
tagget.

Response.Expires = 0
Response.ExpiresAbsolute = now() - 1
Response.AddHeader "pragma","no-cache"
Response.AddHeader "cache-control","private"
Response.CacheControl = "no-cache"

Du ved sikkert at overstående kode gør at alle klienter og proxy-servere
ikke cacher din fil og dermed henter en ny hver gang. Min anbefaling vil
dog være at du kun benytter den på de filer som sjællendt eller aldrig
ændre indhold.

Mvh
Kenni Profft

--
Sendt med M2, Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Casper Bang

Dato : 15-06-04 16:20

> [...]
> Response.ExpiresAbsolute = now() - 1
> Response.AddHeader "pragma","no-cache"
> Response.AddHeader "cache-control","private"

Ja, har noget lignende på alle sider... det er IKKE browseren der cacher
noget :(

Jeg har fået løst problemet med at selve ASP siderne blev cachet i serveren,
ved hjælp af:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;332075&Product=iis60

men problemet er stadig at den cacher "static contents" hvilket vil sige
billeder etc... Så vidt jeg har kunnet finde frem til på nettet gemmer IIS 6
statiskt indhold i RAMen for at gøre det hele hurtigere... den BURDE så
holde øje med om der kom en ny version på disken, og hente der fra - det gør
den bare ikke hos mig :(

Håber i kan hjælpe. Har roddet med det de sidste 5-6 timer nu, uden at have
fundet et svar. Har haft fat i MS etc... uden at de umidelbart kunne hjælpe
:(

MVH
~Casper

Fra : Casper Bang

Dato : 15-06-04 17:15

[SNIP: Problem med static cache]

ENDELIG fandt jeg løsningen på mit problem!!
På adressen:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/iissdk/iis/ref_mb_disablestaticfilecache.asp
stod der hvad jeg skulle ændre i min registreringsdatabase for at slå static
file caching fra - det ser ud til at virke perfekt!

Puuha, en hel arbejdsdag brugt på sådan noget **** :/

~Casper

Fra : René Løweneck

Dato : 15-06-04 19:05

Hej Casper !

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote in
message news:40ced0bc$0$934$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Samtidig ser det ud til at webserveren cacher billeder; selv hvis jeg
> sletter et givent billede fra serveren, sender den det stadig til
browserne.
> Jeg håber meget i kan hjælpe mig med dette!

Prøv lige at trykke ctrl-f5 når du er inde på siden, hvor de nye billeder
skulle være.

René Løweneck
www.lowesite.dk
LøweSite CMS Content Management System
Sådan sparer du tid med din hjemmeside !

Fra : Casper Bang

Dato : 15-06-04 21:00

> Prøv lige at trykke ctrl-f5 når du er inde på siden, hvor de nye billeder
> skulle være.

Nej, det var ikke et client-side cacheproblem... det var serveren som
cachede det før den sendte det ud.
Men jeg har som nævnt fundet løsningen :)