Firewire 800
Fra : Maj

Dato : 15-06-04 11:11

Har man med Firewire 800 IEEE 1394b glæde af den øget port-hastighed på
800Mbits/s med almindelige DV-videokameraer og disses kabler og hvordan med
kompatibilitet? Kabellængden med Firewire 800 noteres øget til 100 meter.
Info: http://www.firewiredirect.com/firewire/productinfo/firewire800.shtml
og http://www.firewiredirect.com/firewire/products/adapters.shtml
StarKing: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=50347
LaCie: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90902
LaCie's kort er 6-pin mens StarKing's kort er 9-pin. Hvorfor er der forskel?

Venligst

Fra : Maj

Dato : 15-06-04 11:24

Supplerende fandt jeg:
Toms Hardware information om IEEE 1394b Firewire 800 april 2004:
http://www6.tomshardware.com/storage/20040402/
LaCie's information om deres Firewire 800 PCI kort:
http://www.lacie.com/products/product.htm?id=10077
Endvidere er det med at have check på kablerne:
Der findes bl.a.:
9-pin til 6-pin Firewire 800 til Firewire 400 kabler (Bilingual kabel)
9-pin til 4-pin Firewire 800 til Firewire 400 kabler (Bilingual kabel)
9-pin til 9-pin Firewire 800 til Firewire 800 kabler (Beta-kabel)
http://www.firewire-1394.com/firewire-800-1394b-cables.htm

Venligst

Fra : NTFS

Dato : 15-06-04 23:49

"Maj" <maj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har man med Firewire 800 IEEE 1394b glæde af den øget port-hastighed på
> 800Mbits/s med almindelige DV-videokameraer

Da datastrømmen fra et almindeligt miniDvkamera er på ca 3,6 mbits/s (så
vidt jeg husker) er firewire 800 vildt overkill, medmindre du har brug for
at trække et meget langt kabel fra kamera til computer.

mvh
Niels