port 1025
Fra : Jakob

Dato : 15-06-04 08:55

Hej!

Jeg har fulgt den vejledning der er beskrevet i dokumentet
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf på en
nyinstalleret Windows XP Pro (engelsk),og endte med en tom
netstat. Efterfølgende gik jeg så ind på Windowsupdate og hentede
samtlige vigtige opdateringer (19 stk.). Og nu er der noget der
lytter på port 1025:

Proto: Local adr: Foreign adr: State: PID:
TCP 0.0.0.0:1025 0.0.0.0:0 LISTENING 4

I Tasklisten står der "system" ved PID 4.
Jeg har været listen over services igennen og har deaktiveret dem
som jeg ikke umiddelbart mener at have brug for. Er der nogen der
har nogle forslag til hvad det er der bruger port 1025?

Hilsen
Jakob

Fra : Ole Hansen

Dato : 15-06-04 10:17

Jakob <jtonospam@portalen.no> writes:

> [...]
> samtlige vigtige opdateringer (19 stk.). Og nu er der noget der
> lytter på port 1025:
>
> Proto: Local adr: Foreign adr: State: PID:

Læg mærke til, om der ikke også skulle være en ESTABLISHED /
CLOSE_WAIT med 1025 som sourceport.. Det er en kendt fejl i Windows'
IP-stack udgående source-port kommer til at fremstå som LISTENING.

--
Ole Hansen

Fra : Jakob

Dato : 15-06-04 13:58

Ole Hansen skrev:

>Læg mærke til, om der ikke også skulle være en ESTABLISHED /
>CLOSE_WAIT med 1025 som sourceport.. Det er en kendt fejl i Windows'
>IP-stack udgående source-port kommer til at fremstå som LISTENING.

Jeps, jeg er bekendt med fejlen men der er kun den ene linie i
min netstat.

--
Hilsen Jakob

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-06-04 16:21

Jakob skrev:

> Jeg har været listen over services igennen og har deaktiveret dem
> som jeg ikke umiddelbart mener at have brug for. Er der nogen der
> har nogle forslag til hvad det er der bruger port 1025?

Det kan muligvis være tjenesten 'Remote Access Connection Manager'.

--
Hilsen
Madsen