Soltek bundkort m/ onboard lydkort (KAV)
Fra : Bjarne

Dato : 04-05-01 16:38

Hej alle.
Jeg har lige øbt en ny computer med et soltek KAV bundkort.
Det hele fungerer men der er dog en ting som irrirterer mig meget.
Når jeg afspiller lyd (ikke fra CD) afspiller den det hele i ca. dobbelt
hastighed.
Jeg har brugt den driver der ligger på den med følgende cd.
Er der nogen der har en ide eller en driver til at løse dette prblem?

På forhånd mang tusid tak!!:)

Christan Schubert

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-05-01 10:22

On Fri, 4 May 2001 17:37:36 +0200, "Bjarne"
<schub@post11.tele.no-spam.dk> wrote:

Jeg ved ikke om det hjælper, men Soltek anbefalede mig at downloade
4-in-one-driver fra VIA-technologies. Efter at jeg kørte det, havde
jeg en meget mere stabil computer - den var ustabil mht. grafik.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Bjarne

Dato : 05-05-01 20:50

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4-in-one-driver fra VIA-technologies. Efter at jeg kørte det, havde
> jeg en meget mere stabil computer - den var ustabil mht. grafik.

Tak for hjælpen men jeg fandt selv ud af det!!!

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-05-01 21:38

> Tak for hjælpen men jeg fandt selv ud af det!!!

Var det 4-in-1 der hjalp?
(Det kunne tænkes der var andre der havde (eller støder ind i) samme
problem, som godt kunne tænke sig at vide hvad der hjælper.)

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Bjarne

Dato : 05-05-01 22:00

Ok.
Jeg startede med at formatere mit c: drev... (Dette behøves vist nok ikke)
Installerede de nødvændige drivere (skærm driveren).
Jeg gik så ind i kontrolpanelet => system og valgte min lydkort enhed. og
valgte geninstaller driver.
Det skal så lige siges at jeg har winME, og havde flyttet hele mappen
"Win9x" fra cd'en over på harddisken.
Her efter fulgte jeg vejledningen på skermen indtil en boks dukkede op og
gav mig valget om hvilken driver der skulle installeres.
Efter som jeg har VIA chippen havde jeg udelukket de tre øverste som også
kun er til INTEL.
Jeg valgte den nederste. og installerede den færdig... VUPTI alt var
normalt..

Venlig hilsen
Christian Schubert