videotool
Fra : Jens Cortsen

Dato : 14-06-04 21:08

Hej

Kan man ikke konverere fra format wmv til mpeg2 under Linux?
Jeg synes ikke at jeg kan finde et tool til dette.

Hilsen Jens

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 14-06-04 21:37

Jens Cortsen wrote:
> Hej
>
> Kan man ikke konverere fra format wmv til mpeg2 under Linux?
> Jeg synes ikke at jeg kan finde et tool til dette.

Jeg er ikke sikker men kan mencode (mplayer) ikke det. ?

--
excuse of the day : Your Flux Capacitor has gone bad.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Peter Makholm

Dato : 14-06-04 21:38

Jens Cortsen <removethisjens.cortsen@tiscali.dk> writes:

> Kan man ikke konverere fra format wmv til mpeg2 under Linux?

Hvis du kan vise filmen med mplayer bør du kunne bruge mencoder til at
konverterer med.

mplayer kan spille wmv-film, men jeg er ikke lige klar over om det
kræver noget specielt magi og ufrie moduler.

--
Peter Makholm | Why does the entertainment industry wants us to
peter@makholm.net | believe that a society base on full surveillance

Fra : Jens Cortsen

Dato : 14-06-04 22:08

Peter Makholm wrote:

> Hvis du kan vise filmen med mplayer bør du kunne bruge mencoder til at
> konverterer med.
>
> mplayer kan spille wmv-film, men jeg er ikke lige klar over om det
> kræver noget specielt magi og ufrie moduler.

Tak.

Jeg kikker lige lidt på mencoder.
Bemærkning: For at få mplayer til at afspille wmn film, skal man bare hente
win32codes.tar.gz fra mplayer hjemmeside og udpakke dem i /usr/lib/win32
Så spiller det bare.
Hilsen Jens

Fra : Jens Cortsen

Dato : 15-06-04 08:36

Jens Cortsen wrote:

> [...]
> Bemærkning: For at få mplayer til at afspille wmn film, skal man bare
> hente win32codes.tar.gz fra mplayer hjemmeside og udpakke dem i

Dette skulle kun være nødvendigt, hvis version er wmn(3). De to tidligere
virker vist uden win32codec.

Jens

Fra : Lasse Jensen

Dato : 15-06-04 05:56

Peter Makholm wrote:

> Hvis du kan vise filmen med mplayer bør du kunne bruge mencoder til at
> konverterer med.
>
> mplayer kan spille wmv-film, men jeg er ikke lige klar over om det
> kræver noget specielt magi og ufrie moduler.

Jeg kan afspille wmv med min mplayer, og jeg er temmelig sikker på at jeg
ikke har noget af den slags.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-06-04 09:35

Lasse Jensen <fafler@linuxmail.org> writes:

> Jeg kan afspille wmv med min mplayer, og jeg er temmelig sikker på at jeg
> ikke har noget af den slags.

mplayer kan ganske rigtigt afspille wmv uden ufri kode; formatet er
almindeligt kendt (selvom det vist er sket ved reverse
engineering). Hvad der end måtte være brugt af codecs, kan til genæld
være ganske ufrit.

/Rasmus

Vampires are not visible in mirrors, which explains why they are often
backed over in parking lots.