Ny blæser til strømforsyning
Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 04-05-01 15:59

Hej

Jeg overvejer at købe en ny Papstblæser, til min nuværende strømforsyning i
et Aopen hx45. http://www.studiedata.dk/product.asp?product=44&page=1
leverer ca 19 CFM og kun 12 dBa, mod den originale jeg har nu som leverer 30
CFM og har ca 30 dBA.
Mit spørgsmål lyder så: kan papst-blæseren holde min strømforsyning
tilstrækkelig kølig ved 19 CFM mod 30 CFM?

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-05-01 16:54

Lasse Kjærsgaard skrev...

>Mit spørgsmål lyder så: kan papst-blæseren holde min strømforsyning
>tilstrækkelig kølig ved 19 CFM mod 30 CFM?

Jeg har lavet 7V tricket på flere HX45 strømforsyninger. Hvis den leverer
30CFM ved 12V som du siger, så leverer den kun 17,5CFM ved 7V.

Den heftigste maskine(varmemæssigt) i et HX45 kabinet, jeg har lavet 7V
tricket på var en PIII450@540Mhz med et TNT2 kort, 2 5400RPM IDE diske,
en SCSI brænder og et SCSI CD drev. Ingen yderligere kabinetblæsere.

Ingen problemer med varme. Så må du selv vurdere om en Papst er nok til
din maskine.

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm