alt tekst til billede med hovereffekt?
Fra : Malene Arno

Dato : 15-06-04 02:56

Jeg spurgte i går om, hvordan man kunne undgå at billedet hakker,
når der er hover på med css, hvor det skifter billede. Tak for de
gode tips og triks - jeg HAR fået det til at virke (den er dog
ikke opdateret på min eksempel)!!

Nu er der så et andet problem: Jeg ved ikke, hvor jeg skal
placere en alt="blabla", hvis jeg vil have teksten vist når musen
føres over.

Skal det være i min style:
a.et { background-image: url(img1.gif); width: 50px; height:
50px }
a.et:hover { background-image: url(img2.gif); width: 50px;
height: 50px }

..og hvor skulle den være?

Eller skal det være i selve linket:

..og hvor skulle den være?

Jeg HAR forsøgt med de to løsninger, så enten KAN man ikke eller
også skal det placeret anderledes end det, jeg har forsøgt.

Jeg håber, det i det hele taget kan lade sig gøre, og at det ikke
er mere kompliceret end som så og at jeg bare ikke kan se det
fordi det er nemt nok.

/Malene

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-06-04 03:33

Malene Arno skrev:

>Nu er der så et andet problem: Jeg ved ikke, hvor jeg skal
>placere en alt="blabla", hvis jeg vil have teksten vist når musen
>føres over.

Lidt brutal, måske.

Se mit svar til dig på eksperten.
--
Knud

Fra : Malene Arno

Dato : 15-06-04 03:40

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Lidt brutal, måske.
>
> Se mit svar til dig på eksperten.
> --
> Knud

- har lige kigget -

Mange tak :) - men du bliver nok nødt til at forklare, hvad du mener
med "brutal"?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-06-04 03:57

Malene Arno skrev:

>Mange tak :) - men du bliver nok nødt til at forklare, hvad du mener
>med "brutal"?

Tjah, på eksperten »koster« det jo at få et svar, det gør det jo
ikke her.

Nu så jeg det først på eksperten og svarer så her, havde jeg
først set det her, så havde jeg svaret omvendt.

Men for andre, der måtte være interesseret i svaret:

http://eksperten.dk/spm/509879
--
Knud