Lille problem med positionering
Fra : Rune Hammerskov

Dato : 15-06-04 00:47

Jeg har et billede med tekst henover. Problemet er at effekten virker i
Opera og IE, men ikke i firefox.
Se her: http://www.hammerskov.dk/test/test_artiklebilled.shtml

Teksten skulle gerne ligge i bunden af billedet. Hvad går der galt i
firefox?

Fra : @_dette_privat(dot)t~

Dato : 15-06-04 05:46

Rune Hammerskov wrote:
> [...]
> Se her: http://www.hammerskov.dk/test/test_artiklebilled.shtml
>
> Teksten skulle gerne ligge i bunden af billedet. Hvad går der galt i

Godt spørgsmål!

Mit bud: Den gecko-engine, der ligger i Firefox, kan med den
standardvalgte skrift ikke få plads til teksten inden for billedets
bredde og bruger derfor fire linjer, ikke de to du regner med:

Jeg sidder lige nu ved en debian gnu/linux med Firefox 0.8 20040506 og
epiphany 1.2.5, som oså er en gecko-baseret browser. Den første
demonstrerer dit problem, mens sidstnævnte viser din billedtekst, som
jeg tror du vil have det, i to linjer. Men skriften er også synligt mindre.

Du skal måske prøve at sætte font-size: (x-)small på din p.art_text.

mvh. Villum Sejersen

Fra : Rune Hammerskov

Dato : 15-06-04 10:10

> Du skal måske prøve at sætte font-size: (x-)small på din p.art_text.

Du skal have tak for hjælpen, men det løste ikke problemet. Afstanden
mellem tekst-bund og billed-bund bliver mindre, men den forsvinder ikke.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-04 10:15

> Mit bud: Den gecko-engine, der ligger i Firefox, kan med den
> standardvalgte skrift ikke få plads til teksten inden for
> billedets bredde og bruger derfor fire linjer

Nope - DOM inspector afslører årsagen: Der er 1em's margen både i
toppen og bunden af p-elementet.

Sæt margin: 0; på p.art_text, så skulle luften forsvinde.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rune Hammerskov

Dato : 15-06-04 12:02

> Nope - DOM inspector afslører årsagen: Der er 1em's margen både i
> toppen og bunden af p-elementet.
>
> Sæt margin: 0; på p.art_text, så skulle luften forsvinde.

Jep, nu virker det. Tak for hjælpen!