Strømforsyningerne brænder af...
Fra : René de Fries

Dato : 04-05-01 15:57

Hej...

Er der nogen der kan forklare hvordan en pc's strømforsyning kan brænde af ?

Allerede en dag efter at vi havde skftet den gamle ud med en ny 235W røg den
også ?

PC'en er en Pentium II, ATX kabinet med standard komponenter monteret, PCI
grafikkort og lydkort det er ganske "små" komponenter der ikke skulle trække
det vilde. Computeren bliver kun brugt til teksbehandling og regneark. Der
er ikke noget modem eller netkort monteret og skærmen har sin egen
strømkilde (stikkontakt).

Er der nogen som kan hjælpe...

Mvh. René

Fra : Lars Bjørn

Dato : 04-05-01 16:13

Den brænder rimelig sikkert ikke af grundet overanstrengelser, men på grund
af varmen. Hvis du har kabinettet til at stå op af en væg med dårlig
ventilation, så bliver der så varmt i kabinettet at strømforsyningen brænder
af. Helt præcis HVORFOR strømforsyningen brænder af og hvorfor der ikke bare
ryger en sikring, kan jeg ikke svare på.

Mvh.
Lars Jensen

Fra : René de Fries

Dato : 06-05-01 15:33

Hej Lars

Tak for svaret, Pc'en står for sig selv på skrivebordet, der er ikke noget
ovenpå eller ved siden af.
Kan det tænkes at det kunne være andre apperater der er tilsluttet den samme
fase (220V stik linie) f.eks. en kopimaskine et andet sted i huset eller
lign. Det skal siges at der ikke er andre apperater tilsluttet til det
pågældende 220V stik.

Mvh. René de Fries