ang. venus passagen
Fra : Michael Knudsen

Dato : 11-06-04 08:01

Hejsa,

Bare lige lidt jeg tænkte over

http://webcast3.uio.no/trheim3/trheim3_webcam_Jun8_10:18:15.jpg
På dette billedet ser man noget kl. 2 og kl. 19.00 og prøv så at se de næste
billeder der har de flyttet sig

http://webcast3.uio.no/trheim3/trheim3_webcam_Jun8_10:05:35.jpg
http://webcast3.uio.no/trheim3/trheim3_webcam_Jun8_10:10:07.jpg
Når man kigger på disse billeder så ser man noget som er markeret øverst ca.
kl. 12.00 og også kl. 19.00 men har flytte sig lidt

Hvad er det?

Hilsen Michael

Fra : N. Foldager

Dato : 11-06-04 11:43

Michael Knudsen:

> [...]
>Når man kigger på disse billeder så ser man noget som er markeret øverst ca.
>kl. 12.00 og også kl. 19.00 men har flytte sig lidt

Benytter du en 24-timers urskive??

Jeg synes ikke, jeg ser meget på de nævnte billeder. Med meget god
vilje måske lidt spor af flares, fordi jeg så dem på samme sted i
synligt lys under passagen.

I midten og nedad til højre på billedet:

http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/0406/seipHa_vt2004.jpg

som dog er taget i H-alfa-lys.

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Stubbe B.R.

Dato : 11-06-04 13:07

"Michael Knudsen" skrev...
[snip]
> Hvad er det?

Det ligner interne reflektioner i teleskopet/okularet, måske pga. støv på en
af linserne.

--
Mvh. Stubbe Bak Rasmussen