"låst"(privat) mappe
Fra : Mikkel

Dato : 13-06-04 20:25

Hejsa
jeg var lige ude og hjælpe min lillebror med et problem med en mappe hans søn
har fået lavet i en brugerprofil der åbenbart er forsvundet under en
reinstallation
Mappen ligger der, men der er ikke adgang til den, heller ikke fra admin mode
Mappen er blevet gjort "privat" under den forhåndværende brugerprofil.
Har vi nogle muligheder for at få fat i det der ligger i den mappe ??

Mvh
PeterM

Fra : Lars Hansen

Dato : 13-06-04 20:28

"Mikkel" <lpm@remove_.dk> skrev i en meddelelse

> Har vi nogle muligheder for at få fat i det der ligger i den mappe ??

Det vil være en fordel hvis du fortæller os hvilket styresystem der er
installeret.

Lars

Fra : Alex Holst

Dato : 13-06-04 23:08

Mikkel wrote:

> [...]
> Mappen er blevet gjort "privat" under den forhåndværende brugerprofil.
> Har vi nogle muligheder for at få fat i det der ligger i den mappe ??

Det lyder mest som et spoergsmaal om hvordan du bruger dit OS -- og ikke
som et sikkerhedsspoergsmaal.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Hans

Dato : 14-06-04 03:58

Mikkel wrote:
> [...]
> brugerprofil.
> Har vi nogle muligheder for at få fat i det der ligger i den mappe ??

Hvis filerne ligger på et ntfs-afsnit kan du overtage ejerskabet af filerne
under egenskaber > Fanen Sikkerhed for mappen.

/ Hans

Fra : Kim Andersen

Dato : 14-06-04 10:49

Hvis man har valgt at krypter indholdet af mappen på en NTFS filsystem, er
der ingen ting at gøre.

/Kim

Fra : Mikkel

Dato : 14-06-04 17:32

Hejsa igen
Ja det gik vist lidt hurtigt sidste gang, for selvfølgelig skal i da vide hvad
system det ligger i.
Det er en XP home version det hele ligger på, og systemet er lagt på en NTFS.
Men også rigtigt nok, jeg tror det er bedre at smide mit ? i

1000 tak for hjælpen

Mvh
PeterM.