Kan ikke sende mail fra TDC
Fra : Kim Jensen

Dato : 11-06-04 20:53

Jeg har ADSL hos TDC. Og lige så snart jeg skal sende en mail med en
vedhæftet fil, kan den ikke sende.
Det underlige er at jeg godt kan sende alm. mail. Er det bare en typisk fejl
fra TDC. Som selvføgelig har lukket nu. For pokker en "god" service tdc
leverer.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 11-06-04 20:59

"Kim Jensen" <kim.jensennospam@get2net.dk> enriched usenet with:

> [...]
> Det underlige er at jeg godt kan sende alm. mail. Er det bare en
> typisk fejl fra TDC. Som selvføgelig har lukket nu. For pokker en

Får du monstro en fejlmelding?

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Midnight Oil - Beds Are Burning

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-04 21:04

Kim Jensen skrev:

>Jeg har ADSL hos TDC. Og lige så snart jeg skal sende en mail med en
>vedhæftet fil, kan den ikke sende.

Der er vist noget med at den ikke accepterer nogle pakkeformater
som f.eks. ZIP. Hvis du kan pakke med TAR eller LHA, skulle den
gå igennem.

--
Bertel

Fra : Thomas

Dato : 11-06-04 21:41

On Fri, 11 Jun 2004 21:52:45 +0200, "Kim Jensen"
<kim.jensennospam@get2net.dk> wrote:

> [...]
>fra TDC. Som selvføgelig har lukket nu. For pokker en "god" service tdc

Hvis du nu bare kom med lidt mere info omkring den fejl du fik, kunne
man måske hjælpe dig.
Og tjaa hvor normalt er det at en hotline har åbent til 22 på en
fredag?

Du kan også se mere om det filter her
<http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=sikkerhed-arkiv&id=61075>

/Thomas

Fra : Peter

Dato : 11-06-04 22:47

"Kim Jensen" <kim.jensennospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fejl
> fra TDC. Som selvføgelig har lukket nu. For pokker en "god" service tdc

TDC's postserver vil ikke acceptere .exe filer, men der plejer ikke at være
problemer med pakkede filer, som f.eks zip.
Du kan også gøre det, at du simpelthen fjerner extension, og i mailen gør
opmærksom på, hvilken extension den vedhæftede fil har. Det plejer i
hvertfald at virke her.

Peter

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-06-04 15:24

> TDC's postserver vil ikke acceptere .exe filer, men der plejer ikke at
være
> problemer med pakkede filer, som f.eks zip.

Hvad pokker bilder TDC sig ind, at man skal omdøbe en fil. for at få lov til
at sende den.
Det kan da ikke være rigtigt. Jeg betaler for en ydelse. Og jeg skal ikke
sidde og omdøbe 50 filer, eller pakke dem med et pakkeprogram. for at få lov
til at sende dem. De kunne i det mindste bare lukke for alle dem som sender
spam mail. Der er en ting der er helt sikker, når min periode på de 6 mrd.
udløber. hedder det ikke TDC fremover.
Og nej det er ikke nogle sure opstød. Men en pokkers måde tdc fører sig frem
på.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-04 15:32

Kim Jensen skrev:

>Hvad pokker bilder TDC sig ind, at man skal omdøbe en fil. for at få lov til
>at sende den.

Det undrede også mig da en af mine netbekendte fortalte det, men
han siger at de er bange for at der er virus i filerne.

Vorherre til hest ...

--
Bertel

Fra : Thomas

Dato : 12-06-04 15:49

On Sat, 12 Jun 2004 16:24:11 +0200, "Kim Jensen"

>være
>
>Hvad pokker bilder TDC sig ind, at man skal omdøbe en fil. for at få lov til
>at sende den.

Desuden hvis du sender en EXE fil via mail vil næsten alle
mailprogrammer flippe ud over det og blokerer for filen.

>Det kan da ikke være rigtigt. Jeg betaler for en ydelse. Og jeg skal ikke
>sidde og omdøbe 50 filer, eller pakke dem med et pakkeprogram. for at få lov
>til at sende dem.

Hvis du læser det link jeg skrev lidt oppe står der at det kun er
version 1 af ZIP der er blokeret. Du kan komme uden om den ved at
installe den nyeste version af WinZip (9.0).
Den er også lavet for at blokere for Beagle viraen.

> De kunne i det mindste bare lukke for alle dem som sender

Og det gør de måske ikke et forsøg på?`Vil dog sige at den nye port 25
blokering har minimeret det en del.

> [...]
>udløber. hedder det ikke TDC fremover.
>Og nej det er ikke nogle sure opstød. Men en pokkers måde tdc fører sig frem

Og hvis du er så utilfreds kan du jo også bare skifte? -> Tele2 har jo
også lige lanceret virus scanning af mails og hvis deres filter laver
ged i det så kommer din mail aldrig frem og du får muligvis ikke
besked om det, er det så meget bedre!?

/Thomas

Fra : someone@somedomain.c~

Dato : 12-06-04 16:29

"Thomas" <spam@*nospam*etlatterligtdomain.dk> wrote in message
> [...]

> også lige lanceret virus scanning af mails og hvis deres filter laver
> ged i det så kommer din mail aldrig frem og du får muligvis ikke

Og hvornår træder det filter i kraft?.

Mogens

Fra : Thomas

Dato : 12-06-04 17:38

On Sat, 12 Jun 2004 17:29:05 +0200, <someone@somedomain.com.invalid>
wrote:

>"Thomas" <spam@*nospam*etlatterligtdomain.dk> wrote in message

>Og hvornår træder det filter i kraft?.
>
>Mogens

Det gør det her til august
<http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24026>

/Thomas

Fra : Andrew

Dato : 12-06-04 17:39

> [...]
> udløber. hedder det ikke TDC fremover.
> Og nej det er ikke nogle sure opstød. Men en pokkers måde tdc fører sig

Så har TDC da én "problemkunde" mindre som supporterne skal sidde og høre på
dag ud og dag ind, brokke sig stolpe op og stolpe ned ...

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-06-04 18:55

> Så har TDC da én "problemkunde" mindre som supporterne skal sidde og høre

> dag ud og dag ind, brokke sig stolpe op og stolpe ned ...

Ja det er rigtigt, så hvorfor lærer de så ikke noget af det. Jeg vil tro at
det er fordi de er blevet så store at de ikke gider tage sig af de små
kunder.
Sådan ser man det desværre også i mange andre brancer.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-06-04 09:09

Thomas <spam@*nospam*etlatterligtdomain.dk> skrev:

> [...]
> filter laver ged i det så kommer din mail aldrig frem og du får
> muligvis ikke besked om det, er det så meget bedre!?

Spørgsmålet er om Tele2 indfører det filter når teknikerne har fået sig
en snak med Tele2s jurister. Det er strafbart at unddrage folk deres
post.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning http://miljokemi.dk/chili

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-06-04 09:12

> [...]
> pakkeprogram. for at få lov til at sende dem. De kunne i det
> mindste bare lukke for alle dem som sender spam mail.

Lige netop men det gør TDC ikke. Uanset hvad man klager over til TDCs
abuseafdeling så bliver det afvist med en-linies besvarelser, der som
oftest er dimetralt modsat af det betingelserne siger. TDCs
abusehandlere underskriver heller ikke deres svar med navn.

> Der er en
> ting der er helt sikker, når min periode på de 6 mrd. udløber.
> hedder det ikke TDC fremover. Og nej det er ikke nogle sure
> opstød. Men en pokkers måde tdc fører sig frem på.

Sådan er det desværre når et selskab sidder på stort set hele markedet
og har et defacto-monopol. Det værste er, at man end ikke kan slippe
for at bruge TDCs smtp-server, da port 25 er hermetisk lukket medmindre
man betaler TDC 120,- om året for at få åbnet delvist.