Et link ønskes
Fra : W M

Dato : 14-06-04 18:20

Hej

Jeg skal til at lave et lille netværk bestående 6 stk pc samt en server.
Alle maskinerne skal have adgang til en adslforbindelse, samt kunne udskrive
fra 3 forskellige printere. Dette er for mange et lille simpelt netværk men
for en nybegynder som mig er det lidt af en opgave.

Maskinerne skal køre/r win98, hvilket system skal serveren køre?

Serveren skal have backup - hvad skal man vælge?

Er der en venlig sjæl som vil bruge 5 minuttter på enten at henvise til et
link eller kort fortælle en historie om hvordan man lige griber denne sag
an.
Hvad skal man bruge af materiale udover lidt netkort, kabler osv?

Et link med en wire-diagram kunne da være en god hjælp kombineret med en
opsætningsvejledning samt materiale-liste.

Sikkert et spørgsmål der er stillet 1000 gange før - men dette må så være
nr. 1001

På forhånd tak for hjælpen

mvh mwm

Fra : Jens

Dato : 14-06-04 18:27

"W M" <louxxxmic@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Maskinerne skal køre/r win98, hvilket system skal serveren køre?

Hvad skal nettet bruges til ?

Mvh Jens

Fra : W M

Dato : 14-06-04 18:59

Det er et mindre netværk hvor man skal gemme dokumenter og filer på en
fælles server, samt der hverdag bliver taget backup af disse
filer/dokumenter.

mvh

mwm

Fra : Jens

Dato : 14-06-04 19:53

> Det er et mindre netværk hvor man skal gemme dokumenter og filer på en
> fælles server, samt der hverdag bliver taget backup af disse
> filer/dokumenter.

W2k pro på klienterne, (eller win xp hvis de kan klare det), og w2k3 som
server.

Mvh Jens

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 14-06-04 21:45

> [...]
> opsætningsvejledning samt materiale-liste.
>
> Sikkert et spørgsmål der er stillet 1000 gange før - men dette må så være

Du kan læse lidt om sagen på www.net-faq.dk så er du da lidt inde i hvad det
drejer sig om
Jeg vil gerne hjælpe dig med opsætning osv. Som reference kan jeg fortælle
at jeg selv har et netværk der er større end dit og supporterer en
virksomhed med 10 maskiner og et par servere. Jeg har desuden en IT
uddannelse, men har valgt ikke at arbejde i "branchen"

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®