TDC måler?
Fra : TH

Dato : 04-05-01 12:18

Hvad er det TDC måler efter på ledningen når de skal afgøre om man kan få NE

TH

Fra : Henning Birch

Dato : 04-05-01 12:26

TH wrote:

> Hvad er det TDC måler efter på ledningen når de skal afgøre om man kan få NE

Blandt andet kapacitet (i microfarad). De andre parametre kunne vel være
modstand og induktans.
--
Henning

Man skal ikke kaste med æbler når man selv er et skrog.

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 04-05-01 15:10

Den Fri, 4 May 2001 13:17:54 +0200, skrev "TH" <fast@mbox301.get2net.dk>

>Hvad er det TDC måler efter på ledningen når de skal afgøre om man kan få NE

De måler dæmpningen dvs. hvor meget svagere signalet er blevet af at
blive sendt fra centralen til din bopæl. Jo svagere signal, jo større
sandynlighed for fejl i transmissionen.

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere til .dk og internationale domæner
http://sms.jth.net/ Hurtig email til SMS: tlfnr@sms.jth.net

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-05-01 12:58

"TH" <fast@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det TDC måler efter på ledningen når de skal afgøre om man kan få
NE

Dæmpning i db (signal/støj-forhold)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : TH

Dato : 05-05-01 12:48

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9d06o7$2esd$4@tnews.inet.tele.dk...

> NE
>
> Dæmpning i db (signal/støj-forhold)

Har det nogen sammenhæng med den modstand (ohm) som man måler på linien ?

M.v.h
TH

Fra : Morten Boysen

Dato : 05-05-01 13:51

"TH" <fast@mbox301.get2net.dk> wrote in message
> Har det nogen sammenhæng med den modstand (ohm) som man måler på
linien ?

Ja, men der også andre faktorer der spiller ind. Både
parallelkapacitansen og induktansen af lederen spiller ind. Derudover er
frekvensen der måles på meget vigtig.

--
Morten Boysen