Stor sjøørret
Fra : Geir Brigtsen

Dato : 04-05-01 11:42

Hadde en diskusjon med en kamerat i går om størrelsen på sjøørret rundt
Bornholm. Kan noen av dere fortelle meg hvor stor den største som er tatt på
stang var så vi kan få avsluttet diskusjonen. Altså verdensrekord for
sjøørret på stang.

Mvh Geir

Fra : Alex Linaa

Dato : 04-05-01 12:50

"Geir Brigtsen" <geirmhb@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bornholm. Kan noen av dere fortelle meg hvor stor den største som er tatt

> stang var så vi kan få avsluttet diskusjonen. Altså verdensrekord for

Den danske rekord for havørred i saltvand er 15,155 kg.
Se evt. http://www.sportsfiskeren.dk/sportsfiskeren/rekorder/havoerreds.htm

Verdensrekorden er lidt sværere at finde, men jeg antager at det må være den
for "Brown Trout", som er på 40 pund og 4 oz.
Se verdensrekorderne her:
http://www.schoolofflyfishing.com/resources/worldfreshrecords.htm

Venlig hilsen
Alex Linaa

--
http://belone.linaa.com -Se hvor langt hornfisken er nået (Indmeld selv)
http://multe.linaa.com -Hvor er multen nået til? (Indmeld selv)

Fra : -- Kent --

Dato : 04-05-01 16:53

On Fri, 4 May 2001 12:42:01 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Geir
Brigtsen wrote:

> [...]
>stang var så vi kan få avsluttet diskusjonen. Altså verdensrekord for

De största finns inte runt Bornholm utan i Hanöbukten utanför Mörrumsån i
Blekinge. Den största som fångats låg på ungefär 16 kg.